1
Komma ihåg ett tele-nr - Lättaste sätt?
Postat av Aquarius den 16 Januari 2013, 14:37
16 kommentarer · 421 träffar
Jag är student utomlands och har precis träffat en ny dejt men vill så gärna på bästa möjliga sätt få i hennes mitt nr så hon kan komma ihåg den som bäst.
Även om hon kan lägga till mitt nr i hennes mobil och bara plocka fram det genom kontaktlistan så vill jag att hon på bästa möjliga sätt kan komma ihåg den bara genom att känna igen den.
Så ska jag skriva mitt nr till henne så här:
53 52 43 8 43
Eller dela upp det i "3 siffror i taget" istället som så här:
535 243 843
Vilket utav dessa två alternativen kommer man ihåg ett nr som bäst? Genom att stycka i 3-åt-gången eller i 2-åt-gången ?
Hur funkar människans minne när det gäller att komma ihåg nr osv? Nån som har erfarenhet? Jag är bara lite nyfiken så berätta gärna för mig om ni känner igen det här fenomenet! :)
Även om hon kan lägga till mitt nr i hennes mobil och bara plocka fram det genom kontaktlistan så vill jag att hon på bästa möjliga sätt kan komma ihåg den bara genom att känna igen den.
Så ska jag skriva mitt nr till henne så här:
53 52 43 8 43
Eller dela upp det i "3 siffror i taget" istället som så här:
535 243 843
Vilket utav dessa två alternativen kommer man ihåg ett nr som bäst? Genom att stycka i 3-åt-gången eller i 2-åt-gången ?
Hur funkar människans minne när det gäller att komma ihåg nr osv? Nån som har erfarenhet? Jag är bara lite nyfiken så berätta gärna för mig om ni känner igen det här fenomenet! :)
Vad är lättast att komma ihåg?
36 personer har röstat