Finns det någon mer än jag som verkligen hatar hela julskiten?
Själv så tycker jag att julen är superjobbig, man ska hit och dit mellan moder, fader och släkt. Man vill ju bara att att det ska vara över. Nu har man 3 dagar kvar av fejkbullshit julfirande kvar... usch!
Är också jävligt trött på all jävla julklappshype.
Någon mer som känner som jag?
MVH Robin
God jul...
Har fått 12sms när jag valna med god jul, NU ÄR DE NOG
Skrivet med min iPhone
finns de nå mysigare än å bara umgås me släkten å familjen, äta gott å öppna klappisar ;)
Det är ju inte en artist som ska klämma ut en julplatta heller.. tvingad positivitet, varenda jävla fönster är ju bombat med krimskrams i form av julstakar och stjärnor och den som har mest skit i granen vinner äran.
Pissar på eran skitjul.
hatar jul mer än vad ni gör!!!
Julen kan/tänker jag fira när jag är äldre och har egen familj och barn, då jag tycker det är något fint.
Skrivet med min iPhone
Tänk på att materiella saker inte är det viktiga!
Skrivet med min Android-mobil
Tog 20 minuter för båda brorsorna att börja tjafsa och sen var helvetet löst, det går inte att undvika tjafs med min familj så därför avskyr jag jul, samlas hellre när alla inte är lika stressade.
Var själv ganska tydlig med att jag inte kommer köpa några julklappar alls i år och att jag inte ville ha några julklappar heller. Vilket jag troligtvis kommer få i alla fall men det kan jag å andra sidan inte göra något åt.
Och nej, det handlar inte om snålhet osv.. utan att jag tycker det är helt sinnessjukt hur fullvuxna människor springer runt som idioter och köper julklappar som oftast består av saker som man kunnat köpa själv.
Fint med julkäk dock! inget jag ska sticka under stol med.
Snö och fin belysning runtom i världen har jag inget emot, kreativt! Julbord visst! Sålänge man är tacksam för maten man får på bordet man kunde lika gärna ha varit en av de 870 miljoner människor som lägger sig hungriga.
Folk verkar ta saker för givet.
Skrivet med min iPhone
Förstår inte hur jag klarat av att bo under samma tak i 18 år med idioterna, man var väl van men nu träffas vi kanske en gång varannan månad och jag mår så jävla dåligt varje gång, aldrig kan man ha gjort något bra, alltid är man värdelös, ful, äcklig och så vidare, inte i en skämtsam ton heller.
Äckelhögtid, ska jag fira jul ska jag fira den med folk jag tycker om dvs. min mor, resten av familjen kan jag mer än gärna slippa, och ja jag är helt seriös och nej det är inget "larv" eller "känslighet". Jag är trött på att bli nedtryckt av mitt egna kött och blod, som fan inte betyder någonting för mig.
"Farsan sa att han skulle komma om de va dåligt väglag idag"
makes no sense xD
Är så jävla trött på att folk ska behöva ha en inplanerad dag varje år för att kunna bestämma sig för att samlas hela släkten och träffas. Jävla löjligt.
Dessutom det materialistiska "vill ha"-skiten som man uppfostrat ungar med.
Avskaffa skiten.
Självklart kan jul vara fint om det firas med rätt människor och i rätt syfte, fel av mig! :)
Inte särskilt kul alls men imorgon är det ju över så bara försöka bita ihop och agera teflonpanna och låta orden glida av en.
Med tre stycken fruktansvärt fördomsfulla herrar (2 äldre bröder, en fader) i familjen så bildar de tillsammans en sorts union där jag får agera hackkyckling eftersom att jag är minst och enligt de värdelös, jag har alltid prioriterats minst av min far och bröderna medans min moder alltid uppskattat mig mest.
du är inte häftig bara för att du säger att du hatar julen, julen är bäst
Julen är mysigt men inte som när man var ett barn. Hatar verkligen att man växt upp så snabbt.
Sitter o gnäller över att det är saker i fönstret och annat tjaffs,som att man måste ha en planerad dag för att få träffa släkt?
Stressigt? Handlade julklapparna via internet för nån månad sen och sen efter skolan har jag gått lite chill och tittat i butiker efter nått,ingen jävla stress vafan...
Jul är kul! Puss o hej!
Jag tycker inte att det är speciellt kul med julen och jag har haft en jättebra och normal uppväxt. Jag tycker inte alls att det är kul att sitta med släkten, de är bara några personer som jag har 0 gemensamt med som jag tvingas umgås med några gånger per år.