Hejsan. Har inte skrivit mycket om mig själv förr nånstans. Men just nu känner jag mig för att prata ut för jag mår så dåligt.
Det är så att min pappa är alkis och med alkis så menar jag att han tar triangelmärkta mediciner som han blandar alkoholen med. Slutat flere gånger med ambulans till akuten och nu har jag tillslut fått nog.
Jag bor hemma med min bror och far och mor. Morsan jobbar på färjan och är hemma 1 vecka och efter det 1 vecka på jobbet. Och farsan är som sagt arbetslös och har inge jobb och super upp sina pengar.
Han kan aldrig prata om sitt problem då han är nykter för han blir då bara arg och säger "äh, lägg av nu osv.." Han är liksom världens snällaste kille men då han dricker så förändras han helt och hållet. Iaf när han tar dom där pillrena med spriten.
Hittat flere gånger spritgömmor överallt i huset. Och det skär i mitt hjärta och tar kål på mitt psyk att måste gå igenom detta.. Det har pågått sen jag var typ 12 år tills nu då jag är 18. Det påverkar mycket negativt på min skolgång eftersom min motivation försvinner helt när han gör såhär..
Han har varit på behandlingshem ett antal gånger men det har bara hållit honom nykter ända tills det händer någonting negativt för honom. Då tar han omedelbart till flaskan och drar en 3promille fylla. Han gjorde det även då han körde bil från jobbet. Då fick han sparken.
Vet inte alls vad jag skall göra längre. Vill liksom inte flytta ut härifrån för då blir min bror och mor ensamma med problemet. Min mor har icke heller någon bra inkomst, så pengarna är det jätte tight med. Blir så jävligt deppad av allting. Orkar inte göra någonting knappt mer.
Han sitter nu inne i ett behandlingshem igen engång 2veckor. Men tror inte att det kommer att få honom frisk, eftersom han barra hittar en ny orsak att börja dricka igen.. Har varit och är desperat med råd för vad jag skall göra..
Skrev hit bara för att jag måste få ut det jag känner. om någon annan varit eller är i samma situation så kan ni gärna ge något råd eller nåt? Mina studier går inte så bra nu heller eftersom jag inte har pengar för skolresorna längre och motivationen är på låg nivå..
Du kanske skulle vilja byta ut processorn till denna istället då den är mer prisvärd och det är liten skillnad mellan dom. Har också hört att den håller sig svalare än den första som jag länkade
https://www.inet.se/produkt/53 08709/amd-fx-6300-6c-3-5ghz-bl ack-edition
Kan någon annan intyga att detta är en bra dator?
Skrivet med min iPhone
är bättre
duger mycket bra till alla spel atm & kommer göra i 2 - 3 år framöver
Glömde också skriva att moderkortet är sämre
http://www.inet.se/kundvagn/vi sa/3513102/bll
på vilket sätt är minnet sämre?
40 spänn #yolo
läste att det inte gör så stor skillnad men men..
Klarar alla dagens spel på max och kommer att klara kommande också.
Du kan ju plocka bort SSDn om du inte känner för det men jag hade personligen kört på det alla dagar i veckan.
Lade till monteringen ifall du ville ha det.