Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Min vän lider av kompetensproblem

Postat av m0rfar den 26 Maj 2012, 16:55
9 kommentarer · 355 träffar
Min vän Stefan lider av kompetensproblem. Det har hållt på jättelänge, men det var framförallt en grej som hände på hans jobb nu senaste månaden som fick allt att braka loss. Va det var som hände kan jag tyvärr inte gå in på i detalj pga sekretess.

I alla fall, en dag kom Stefan till mig och han öppnade sig om allt för mig. Vi kom fram till att han kanske behöver söka hjälp för sina problem. Så stefan kontaktade en läkare som fick göra en utvärdering av honom. Men läkaren sa att han inget kunde göra, utan bara att Stefan såg ut att må bra på alla mätvärden.

Läkaren skickade en remiss till psykiatrin och Stefan blev kallad dit några veckor senare. Men inte heller hos psykologen fick Stefan någon hjälp. Det enda han fick var en stor näve karameller från psykologens skrivbord. Psykologen insisterade enligt stefan.

Jag vet inte riktigt hur jag ska hjälpa honom nu. Jag sa till honom att problemen kanske är något övergående, men nu har han blivit illa tvungen att "lämna" sitt arbete. Och även nu efteråt sitter kompetensproblemn kvar, enligt stefan.

Han är helt förstörd, och jag vet inte hur jag ska hjälpa till, när varken läkare eller psykolog kan göra något för honom.

Så mitt sista hopp står till det här forumet i princip. Vad tror ni jag kan göra för att få Stefan på rätt spår igen?

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..