Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Rektorn hatar svarta, har nu bevis!

Postat av tjurnacke den 13 April 2012, 23:22
57 kommentarer · 2 645 träffar
Det har länge gått rykten inom skolan att vår rektor är rasist och att han har suttit inne för misshandel och hets mot folkgrupp osv.
Detta har som sagt aldrig bevisats utan är bara rykten.

Hur som helst har jag (är själv mörkhyad) känt viss diskriminering från rektor då vi har han i matematik och han har skickat ut mig från klassrummet vid flera tillfällen även om det inte varit jag som varit den "skyldiga".
Han har även rättat mina prov och gett avdrag på småsaker som andra i klassen fått rätt för.

Jag har hört att andra på skolan med utländsk bakgrund upplevt samma sak, till exempel en kompis i paralellklassen som är jude fick G i betyg förra läsåret även om han haft VG/MVG på samtliga prov och aldrig missat en lektion. När min kompis fyllde år skrek även läraren "BAR MITZVAH JACOB!!!" till min kompis.

Han har även uttryckt sig mot en kille i min klass med "såna som du, invandrare, flyktingar". Även om han bott i Sverige i hela sitt liv och talar flytande svenska.

Hur som helst fick jag för några dagar sedan på inspelning när han under lektion uttrycker sig med "JÄVLA INDIANAJÄVLAR", ska försöka lägga upp ljudfilen, uppdaterar snart

Sen han har en tatuering vid foten jag såg förra veckan.
Den ser ut som jag ritat till höger :
http://i.imgur.com/0FuOb.jpg
och det är en symbol för :
http://sv.wikipedia.org/wiki/S chutzstaffel

Så - är dessa bevisen tillräckliga för att få ändring på detta, att få skadestånd eller ny rektor? Trött på att få försämrade betyg och bli behandlad orättvist, så - vad kan jag göra åt det, vad kan vi elever göra?

Sjukt tacksam för all hjälp!
Föregående tråd
Nästa tråd

57 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 57 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..