Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hot när jag röker, tips

Postat av d1ck j0nes den 19 Februari 2012, 19:30
38 kommentarer · 620 träffar
Tjo,

började nyligen plocka upp rökande igen. Dumt ja, men föll dit under en tid av olyckliga omständigheter.

Nåväl, det är förbjudet att röka där jag bor, så jag började till en början knalla ner till portingången och stå under taket där. Fick kritik av grannarna som gick in&ut att det luktade inomhus då eftersom både fönster och luftintag sitter på den här väggen.

Av respekt för detta -och att jag inte vill att min egen lägenhet ska lukta rök- brukar jag nu gå över till grannporten (ett annat hus) och bolma mina cigg och cigariller. Det är tak hela vägen dit (cykelställ med tak), förutom där gångvägen går ~2m, så det är både torrt, vindstilla och nära.

Nu har det vid flera tillfällen kommit ner olika tjommar som har klagat på detta. Att jag "förgiftar" deras friskluftsintag och att deras lägenheter blir inpyrda, någon hade astma & allergi, mm. Nu sist blev det riktigt otrevligt och det förekom både hot om våld ("ska hämta X som kan köra bort dig") och vräkning.

Jag bor ju inte ens i det här huset (det vet inte om det), och jag står dessutom UTANFÖR huset. Har de någon substans i sina hot eller kan jag strunta i deras charader och blossa på? :3

Någon annan medrökare som har några idéer om hur det ligger till eller har några grymma argument man kan täppa till deras trutar med kanske?

Tack!

edit: att stå utomhus kommer inte på fråga. Tänker inte bli dyblöt pga deras gnäll
Föregående tråd
Nästa tråd

38 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 38 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..