Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hjälp med skolan!

Postat av tjurnacke den 4 Februari 2012, 15:24
15 kommentarer · 241 träffar
Tja allihopa!

Till att börja med så kommer troligtvis ingen palla hjälpa mig med detta men om någon skulle vara bussig att ställa upp hade jag varit enormt tacksam!

- Vi har på torsdag kommande vecka ett stort prov på främst Andra världskriget & Kalla kriget, men egentligen allt inom tidsepoken 1939-1960.

Saken är den, att vår lärare verkligen suger på att lära ut, och mer eller mindre skiter i eleverna och påstår att det är vårat fel om vi inte kan.
(Ta mig inte fel här, jag är inte dum i huvudet. Jag har MVG i stort sett alla ämnen)

Vår lärare har bara gett oss ett antal sidor att läsa på och inte lärt oss något annat inom ämnet, men jag vet att han kommer förhöra oss på kluriga saker som kanske inte står i klartext i läroboken.

Vad jag skulle vilja ha hjälp med är sån här fakta som inte står i läroböcker, saker som man får "läsa mellan raderna" och dylikt. - Dvs. sånt som vanligtvis läraren ska lära en om.

Jag vet att det här är en svår fråga men jag vänder mig antaligen främst till er andra som nyligen haft prov på detta, då era lärare antagligen är bättre än mina.

Finns det någon annan "överkurs" angående denna tid som ni skulle kunna dela med er av hade jag varit överlycklig.

Tacksam som fan för hjälp!
Föregående tråd

15 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar