1
Pappa+routern = dum i huvudet
Postat av removedd den 28 Januari 2012, 16:56
21 kommentarer · 414 träffar
Tjenare har en 5 år gammal (om inte mer) belkin G+ mimo router.
Som ni alla vet finns inte G+ mer än i belkins egna produkter vilket gör att allt annat tvingar dem att köras i G läge till att börja med.
Internet dör ofta när alla enheter kommer in på nätverket vilket lär vara pga överbelastning eller något då den e såpass gammal. Med TKIP kryptering dvs allt över 128 bitars WEP börjar den strula
Pappa har även en idiotisk åsikt om att han måste ha routern ståendes under skrivbordet näst intill golvet så han ibland sparkar emot den och antennerna vrider sig :@. Detta skyller han bort som om ingenting hänt
Nu när nätverket stendog och han med blev drabbad sa han i princip
pappa: har aldrig sagt att ja inte kan köpa en ny router, säg vad det ska vara , pris och visa mig så köper jag en :@
jag: jo du har alltid klagat , och vi kan inte ha routern på golvet prestandan blir dubbelt så låg alla andra har routern högt upp !!
pappa: :@@blablalalbalblal
det går inte att resonera med honom utan att han blir vansinning
Behöver hjälp med att köpa en ny router som skall:
* under 1,4k
* Gaming mode / QoS
* 5Ghz bandet
som sagt låång räckvidd och paketprioritering för spel
tackar på förhand
Som ni alla vet finns inte G+ mer än i belkins egna produkter vilket gör att allt annat tvingar dem att köras i G läge till att börja med.
Internet dör ofta när alla enheter kommer in på nätverket vilket lär vara pga överbelastning eller något då den e såpass gammal. Med TKIP kryptering dvs allt över 128 bitars WEP börjar den strula
Pappa har även en idiotisk åsikt om att han måste ha routern ståendes under skrivbordet näst intill golvet så han ibland sparkar emot den och antennerna vrider sig :@. Detta skyller han bort som om ingenting hänt
Nu när nätverket stendog och han med blev drabbad sa han i princip
pappa: har aldrig sagt att ja inte kan köpa en ny router, säg vad det ska vara , pris och visa mig så köper jag en :@
jag: jo du har alltid klagat , och vi kan inte ha routern på golvet prestandan blir dubbelt så låg alla andra har routern högt upp !!
pappa: :@@blablalalbalblal
det går inte att resonera med honom utan att han blir vansinning
Behöver hjälp med att köpa en ny router som skall:
* under 1,4k
* Gaming mode / QoS
* 5Ghz bandet
som sagt låång räckvidd och paketprioritering för spel
tackar på förhand