Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

En internetcrush

Postat av 18294 den 15 Januari 2012, 13:38
38 kommentarer · 325 träffar
När man ber om råd gällande kärlek på Fragbite vet jag att man är desperat, det behöver ni inte påpeka. Jag förväntar mig heller inte få många bra råd, men under dessa månader som jag har bevakat Fragbite utifrån (utan account) så har jag även märkt att ibland kan det funka. Jag vet också att många utav er inte kommer att tro på det som jag skall skriva nedan, om så blir fallet, håll det snälla för er själva.

Nåväl. Nog om detta och till själva problemet.

Som rubriken förtäljer handlar detta alltså om en crush över internet (kan vara viktigt att påpeka att det "bara" är en CRUSH, jag påstår inte att jag är kär i henne eller liknande).

Jo. Det sociala nätverket som detta har skett över är Twitter. I somras/våras började vi "följa" varandra just på Twitter. Vi har ett gemensamt intresse så det blev naturligt därav att vi började ha en hel del konversationer om detta då. Detta fortsatte sedan mer och mer och desto mer vi pratade med varandra desto mer kände jag intresse för henne, att hon var en väldigt intressant person. Då både hon jag även tweetar om saker utanför vårat själva intresse blev det också naturligt att vi pratade om annat också.

Så fortsatte det och vi blev, till den grad det går att bli över internet, kompisar. Det hände även att vi skickade DM till varandra när vi kände att det blev för mycket i vanliga "timelinen" (det är många som följer både henne och mig). Nu vet vi ganska mycket om varandra och vi kommer överens väl. När hon inte har mått bra har hon ibland pratat med mig om det och så vidare.

Grejen med detta är att det börjar bli svårare och svårare för mig att hantera. Jag försökte att hålla mig borta från Twitter (jag är extremt Twitterberoende) några dagar (lyckades!) för att få distans till det hela och försöka komma på bättre tankar, men det förvärrade bara saken. Jag har funderat på att temporärt inaktivera mitt account för att hålla mig borta längre, men tror att inte heller det skulle hjälpa.

Kort sagt, jag har ingen aning hur jag ska hantera detta. Hon är verkligen den typen jag normalt faller för, samt är jävligt söt. Så förslag, bra eller dåliga - allt, är uppskattat.

Info som kan vara viktig i sammanhanget: Hon är 16, jag är 18. Vi båda bor i Sverige, men ändå 45-50 mil ifrån varran så att föreslå att träffas funkar inte.

Jag inser att det blev jävligt mycket mer text än nödvändigt, men så blir det alltid när jag skriver något. Jag kan inte hålla mig kort.

Tack på förhand

EDIT: Okej, jag har bestämt mig för att jag inte kan skaka av det/ignorera det längre.

Jag vill alltså berätta det för henne, men hur fan bär man sig åt, hur börjar man?

EDIT 2: It's done. Jag frågade efter hennes email och har nu mejlat henne eftersom jag kände att jag inte kunde ta det via Twitter.

EDIT 3: Hon PM'ade mig imorse och sa att hon skulle temporärt blocka mig, men att jag inte skulle ta det personligt, så hon kan ta in det lite först. Hon skulle svara "snart".

Meh. What the fuck liksom?

18294?

85 personer har röstat

38 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 38 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..