Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

HDMI till DVI - dattaproffs hit

Postat av besp den 30 December 2011, 15:14
18 kommentarer · 199 träffar
Hallå alla joltdrickerZ^

Jag har just köpt en ganska nice laptop och jag skulle vilja koppla in min 2233rz till den för att kunna lira cs på 120hz.

Jag har googlat runt i två dagar nu för att hitta en lösning på detta problem, och folk kommer fram till olika saker överallt.

Jag vill koppla min Samsung 2233rz med endast dvi-uttag till min laptop som har ett HDMI-uttag. Någon som vet om detta ens går?

Den här prylen skulle väl vara lösningen i sånna fall - http://www.maxfps.se/product_v iew.aspx?productid=2363

Funkar detta? Finns det något annat alternativ?

***RED***

Nu blir det som det är på ALLA andra trådar här på internet. Vissa säger att det är omöjlig, medan andra påstår att det ska fungera. Finns det någon med erfarenhet som verkligen har fått det att fungera?

Vad jag kan få ut av det ni har skrivit här är:
Det ska KANSKE funka om man har HDMI 1.4 och använder sig av den adaptern jag länkade och man behöver även en DVI-D-sladd. Eller så ska det funka om man använder sig av en aktiv adapter, som jag inte förstår mig på vad det är, men den kostar cirka 1000kr. Eller så funkar det inte alls...

#11 Jag har VGA-uttag. Men vad jag vet, så går det inte att överföra 120hz mellan vga och dvi eftersom vga är analogt och dvi är digitalt.

18 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 18 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..