Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

En folköl om dagen livet ut.

Postat av Lerduvan den 22 November 2011, 00:44
94 kommentarer · 1 786 träffar
God kväll.

Låt oss gå rakt på sak. Det är så här att jag tagit ett väldigt impulsivt beslut för att förhoppningsvis öka min livslust och få mig att må aningen bättre på de psykiska planen.

Jag har nämligen bestämt att jag skall förtära en folköl var dag i resten av mitt liv - till frukost.

Jag tänker mig någon form av en rutin där jag varje morgon, oavsett dagsform eller plats, tar 5-10 minuter och avnjuter ölen tillsammans med en förbestämd låt spelandes i mina öron, men för att avklara detta behöver jag hjälp.

Vilken är helt enkelt rätt låt för att upphöja denna meditation?

Jag kan tyvärr inte bannlysa oseriösa förslag - Det är ju trots allt fragbite.

Tack och öl.

P.s, öl är min stora kärlek och högsta passion.

Edit: Jag fick just en ännu bättre idé.
Ifall folk blir ambitiösa nog med förslag så kommer var dags bästa låtval att spelas följt av daglig uppdatering med bild.
En kort motivering till val av låt är att föredra.

Dag 1: #23, f0be, gav ett lysande förslag. Gasolin är faktiskt ett av mina absoluta favoritband och den här låten är en långlevad klassiker i min bok.
Att sitta och se solen gå upp med ett knippe rinnande guld i min högerhand var en fantastisk start på dagen.
http://img21.imageshack.us/img 21/7448/bild1wz.png

Dagens öl är en Lapin Kulta, en lagom humlestark öl men förvånansvärt fyllig för att vara lösplugg. Lapin gör helt klart godare folköl än de gör starköl.
För de som ännu inte provat lapins 3.5or i annat syfte än att supa till på nödraketer under högstadietiden så råder jag er till att göra detta.
http://img207.imageshack.us/im g207/4463/bild2aw.jpg

Tills imorgon så behöver jag en ny lysande låt för denna underbara morgongympa.
Innan jag säger farväl så skall jag döda lite frågor.
Någon fick för sig att jag drar en ripoff på den välkände JackieChan @ Bilddagboken som för några år sedan drack en öl om dagen i ett år.
Detta gör jag för mig själv enbart, men tyckte att det kanske vore lite kul att dela med mig av denna resa. Är ni ej intresserade så slopar jag projektet helt och hållet.

Ni som börjar prata fulöl med motivationen "De innehåller samma alkoholprocent" samt ni som undrar vad jag vill få ut av detta så kan jag svara att ruset inte har någonting med saken att göra.
Öl är fint, det är en egen kultur och livsstil. Jag blir glad av öl, inte för att bli klapp kanon och spy på dansgolvet, utan för att smaken smörjer upp min mun som ingenting annat.
Den förför mig sensuellt och ger en blandad effekt av glädje och lugn.

Dessutom så kan jag inte gärna köra bil eller åka och jobba på en starköl, så därför håller jag mig till dessa simplare, men ack så goda, "nödraketer".

Dag 2: #45, Dubbelmoral. http://img402.imageshack.us/im g402/4661/ldag2.jpg
Falcon Little Big är en fruktig öl där Falkenberg låtit sig inspireras av sydamerikansk ölkultur för att få fruktigheten och svalkan, detta tillsammans med Falcons 100 procentiga korn och ljuva humle ger en unik smak i folkölens värld.
God, lättdrucken öl med låg beska och stark smak.

Dag 3: Förslagen har minskat i mängd så jag valde helt enkelt att välja från eget tycke.
http://img442.imageshack.us/im g442/4751/ldag23.png
The Blood of Cù Chulainn är en sanslöst vacker låt som spelar öl i skrivstil.
Ölvalet, Pilsner Urquell, bevisar vad Tjeckisk öl handlar om - Den första gyllene ölen med många efterträdare visar på hög klass. Urquells otroliga 3.5-lager har en smak som förtjänar mer än benämningen folköl.
Vätskan i denna flaska smakar öl per definition.
Tack och adjöl.
Föregående tråd
Nästa tråd

94 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 94 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..