Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Min kompis är kär i mig

Postat av Azarath08 den 13 November 2011, 12:03
39 kommentarer · 9 248 träffar
Tja.

Igår hände något som förändrade mitt liv väldigt mycket. Jag kommer dra igenom historien så att ni förstår vad det är som har hänt.

Jag är sju år gammal och bor i en lägenhet som är omringad av fler bostäder. Det är en storstad jag bor och lever i.

Sju år gammal träffar jag på en pojk som är lika gammal som jag och vi blir kompisar. Vi går hela skoltiden tillsammans från ettan i lågstadiet tills nu då vi går trean på gymnasiet.

Det har aldrig varit några konstigheter mellan oss, vi har aldrig bråkat eller något och vi har alltid delat samma intressen.

Det är alltid vi två som har hänt, om vi har haft fler kompisar med oss så har dom varit dom som är "utanför gruppen" eller hur man ska säga, det är jag och min kompis liksom som nästan bara pratar med varandra. Dom andra är bara med i ett hörn så att säga.

Man växer och jag började få flickvänner, varför vet jag inte men jag tackar ju inte nej till lite umgänge.

Första flickvännen jag får är vi tillsammans i ett par månader men jag hänger väldigt mycket med min kompis. Jag hade makten i förhållandet och ville umgås med min kompis också och bara inte henne så jag fördelade tiden 50/50 i veckorna.

Jag märkte medans tiden gick att min kompis tog ett steg tillbaka för varje dag som gick med henne och inte ville prata med mig online, irl eller på telefon.

Detta ledde till att jag gjorde slut med tjejen och då blev han genast glad igen och allt blev som vanligt.

Ett år senare blev jag kär i en tjej, vi var tillsammans i ett år och även där fördelade jag tiden.

Efter ett halvår så hade jag tappat kontakten med min kompis helt och vad jag hört av mina andra kompisar så umgicks han inte med någon under ett halvår och detta gjorde mig orolig.

Jag gjorde även slut med den här tjejen efter ett år, för min kompis skull fast jag faktiskt älskade henne väldigt mycket.

Det visar sig att min kompis har börjat hålla på med saker jag inte tycker om.

Han hade börjat använda röka, han hade börjat göra inbrott i små kiosker för att få ihop pengar att kunna köpa röka och lite annat smått.

Jag blir genast väldigt sur på honom då jag lämnade min flickvän för honom som senare visar sig börja ge sig in i den kriminella världen och det ville jag inte vara en del utav.

Han förlåter sig och börjar gråta mot min axel, jag förlåter honom och efter detta blir han sig själv och allt blir som vanligt, som tidigare.

Helgen efter så går vi två på en fest, våran första och nu befinner vi oss i årskurs åtta. Det slutar med att jag har strulat med fyra(!) tjejer på den här festen och även fick mig lite gott i toaletten.

Jag märker inget konstigt av min kompis under festen, han är normal och glad men påväg hem så börjar han gråta vilket jag inte förstår varför och köper mat till honom sedan drar vi hem.

Han berättar aldrig varför han började gråta och jag kände fortfarande inga signaler av att han var kär i mig. Man blir blind av sådant om man har varit kompisar under en längre tid och nästan umgåtts varje dag sedan sju års ålder.

Tiden går och vi umgås och nu är vi framme vid det som hände igår.

Dagen börjar som vanligt, frukost hemma hos mig och vi lanar lite WoW vid frukostbordet och under en dungeon så får jag ett sms av en tjej som berättar att hon har en fest och gärna vill att vi kommer.

Vi blir båda taggade och skriver att vi självklart kommer.

Dagen flyter på och morsan köper ut den dricka vi behöver på systemet och vi tar oss en pizza hemma hos mig innan vi börjar förfesta.

Vi dricker medans vi lyssnar på Skrillex och har jävligt kul. Vi loggar även in på WoW lite smått berusade och skämmer ut oss.

Det börjar dra sig mot kvällen och vi bestämmer oss för att börja gå mot festen.

Festen är riktigt rolig, nytt folk som man aldrig träffat tidigare nästan och man märker att alla har kul.

Jag får span på en snygg tjej som jag känner att jag bara måste sätta, hon gjorde mig riktigt kåt.

Jag går fram till henne, hon är självsäker och vet att hon är snygg och dissar mig men jag börjar egga henne.

Hon blir mer och mer dragen till mig och det slutar med att vi hamnar i sovrummet på festen.

När vi är klara så står min kompis utanför dörren, om han har lyssnat vet jag inte men han säger en sak till mig.

- Jag älskar dig och jag är kär i dig. Har du inte märkt det eller? Och fortfarande håller du på med tjejer framför ögonen på mig. Fyfan säger jag bara.

Efter det gick han bara och jag var helt chockad.

Nu sitter jag hemma, jag vettefan vad jag ska göra detta kom som en jävla chock alltså.

Vafan ska jag göra? Jag vill ju inte förlora min bästa kompis och jag tänker ju inte skita i honom bara för att han är kär i mig men jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att lösa allt. Jag är ju inte lagd åt det hållet utan är bara för tjejer.

Folk kanske ser mig som en mytare men faktum är att det här som jag har berättat för er är sant.

EDIT 2:

Träffade honom i skolan idag. Jag frågade om vi kunde agera normalt under skoldagen sedan gå hem till honom för att prata. Det gick han med på.
Vi hade kul under skoldagen, allt var prima ballerina som morsan alltid brukar säga.
När skoldagen börjar leda sig mot sitt slut så går vi hem till honom och sätter oss i sängen. Han börjar prata om att han har haft känslor för mig under en längre tid.
Jag har väldigt svårt för att ta in det då han bara är en kompis för mig och jag inte direkt är lagd åt det andra hållet. Han ber mig vara tyst och blunda helt plötsligt.
Jag gör det som han säger och känner hur en hand sakta rör sig från mitt knä och uppåt, sakta men säkert.

Vafan ska jag göra i det läget?

Jag börjar gråta och springa därifrån och säger till pappa.

Seriöst, hur ska jag göra med min kompis? Förslag?
Föregående tråd
Nästa tråd

39 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 39 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..