Ville bara berätta en sjuk sak som hände mig ikväll.
Så jag fick dra ner och handla... Drar ner till lilla och säger en palmal och dess 2 tändarna. Han säger 53kr eller något. Jag tar fram mitt fina visakort och han bara Fem krona extra... Bara 100kr går med kort.
Så jag skiter i och drar till Ica.....
Tänker shit Ica måste ha tändare och tar kort utan extra avgifter...
Kommer in och drar mig snabbt till kassorna där tändarna hänger. Tom, tom, tom, läppsyl som är på fel plats och en till tom plats för tändare... Nu börjar tempramentet stiga och dum som jag är frågar jag om dom har tändare. Hon den ena idioten säger att dom hänger där bortar och pekar emot där jag stod innan. Jag börjar nu koka och vill bara skrika ut hur jävla blind hon kunde vara... Lixom hon glodde på mig som en jävla ko när jag kollade efter tändare. Då kommer en annan och kyler ner mitt kokande blod..
Tackar till henne.
Hon bara "Jag ska se om jag hittar några medans hon går och letar uppe på en hylla. Nix inga jävla tändare där heller... Så nu ska hon jävla kossan försöka hjälpa mig ännu mer. Idioten bör fan bara hålla käften, "Kolla inne på raketen (en spel kiosk)" med följande "Oj... Dom har nog stängt nu...". Nu börjar det ryka ur mina öron och längtan efter att tända den stiger.
Jag tackar som man gör för deras meningslösa försök att införskaffa mig en tändare. Innan jag hinner ut ur affären ska den här jävla kon som har fått för mycket luft ventilera sig igen "Macken har öppet gå dit där". Fyfan asså nu måste jag säga tack än en gång till den här jävlen.
Ut ur affären halv springer jag för att dodga nästa andetag av Fröken Mu. I all hast går jag emot macken för att skaffa en tändare som är längre bort... Nu har jag gjort rätt mycket för att få tända den här...
Väl vid macken entre går där ut en käring. Pälsjacka och näsan i vädret precis som hon var något speciellt. Jag skiter i vilket för entren är stor nog för att en ska kunna gå in och en ska kunna gå ut. Jag håller mig till höger (Jag leker med tankarna och kör på höger regeln). Den här "Speciella" kärringen skulle fan ta hela platsen.
Jag stöter i kärringen med vänster axeln. Självklart va denna putt menad att få henne mer till sin högersida så jag fick plats. Kärringen vänder sig om och frågar vad jag höll på med. Då brast det för mig... Jag står och skäller ut kärringen inför 5 pers som står inne på macken. Förklarar hela entre platsen att båda får plats och shit. Ber henne sedan dra åt helvete och vänder mig om.
LIKE A BAWS går jag in emot kassan medans alla kollar in mig. Ett par som står tillsammans längst fram viskar lite med varandra. Detta hör jag medans jag går fram och frågar om han hade tändare och berättar att ingen affär hade. Han i kassan svarar ja det har vi och är riktigt trevligt. Vi för en liten konversation medan han fixade en korv till tjejen av paret.
Riktigt trevligt och jag är riktigt glad!
Tempramentet har släppt nu och jag är så ner kyld att jag mår riktigt bra! Paret vänder sig nu om och ler. Jag tänker "vad vill dom mig ". Killen säger då "här gå före oss". Jag ler och går fram till kassan. Killen i kassan ger mig 2 tändare och en blå palmal. Betalar med kortet och det blir 52kr 1 kr billigare än lilla! Jag får vad jag ska, vill nu bara gå ut och tända den.
ÄNTLIGEN!
Väl vid entren igen så typ ropar någon på mig. Det är paret som vill mig något igen... Dom säger att jag va modig och att det va riktigt bra att jag stod upp för något så pass simpelt man bara gör som medmänniska.
Jag tackar och och går äntligen ut.
Tänder den och går hemåt.
Ska det vara så svårt att hitta en affär med tändare i Malmö centrum?