1
Träningsråd med för/efter bilder
Postat av DaaLaa den 25 Oktober 2011, 18:30
34 kommentarer · 280 träffar
Jag har aldrigt tyckt om att gymma och lyfta vikter utan bara gå i någon sport såsom innebanndy, fotboll m.m. Men sedan blev man en "datornörd" och blev bara sittande vilket resulterade i att man la på sig en hel del. Men sålde sen datorn och från att sitta 5-6 timmar om dagen sitter jag nu bara 1-2 timmar.
Men nu har jag bestämt mig att jag ska följa ett strikt träningsschema samt ett måltidsschema. Men jag har ett problem och det är måltiderna då jag inte riktigt vid vad jag ska äta mer av om det är protiner, kolhydrater osv. Jag är inget blåbär jag är bara väldigt okunning när det gäller att gymma och äta rätt så lite tips/hjälp angående ett måltidsschema vore kanon.
Mitt träningsschema ser ut följande.
Alla vardagar börjar med att jag går upp 04:50 för att äta en bra frukost och sedan gå ut och gå i en timme.
Mån: Axlar och mage
Kör mellan 6-10 repetitioner
Tis: Mage och ben
Ons: Rygg och biceps
6-10 repetitioner
Tor: Bröst och triceps
Fre: Det jag känner för. Sedan en kvällspromenad/jogga
Lör: Ledig.
Sön: Det jag känner för. Sedan en kvällsproemnad/jogga
För och efter bilder kommer att komma :) Önska mig all lycka till.
Tips/hjälp på matsschema
Diskution: Hur ofta tränar ni och hur fort går det innan man ser resultat?
Bjuder på särskriving Tack på förhand:)
*******EDIT*******
I lördags var jag och köpte träningskläder för 4.5k och idag så var jag på gymmet och blev medlem. Ska dit halv åtta och få lite råd och tips samt lite råd vad man kan äta till mellanmål. Men imorgon så börjar allvaret.
Disku: Tycker ni det var onödigt att smacka på med 4.5k för träningskläder? tyck och yttra er.
Kommer med edit efter veckans slut och berättar hur det har gått samt hur jag har följt konsten osv.
Men nu har jag bestämt mig att jag ska följa ett strikt träningsschema samt ett måltidsschema. Men jag har ett problem och det är måltiderna då jag inte riktigt vid vad jag ska äta mer av om det är protiner, kolhydrater osv. Jag är inget blåbär jag är bara väldigt okunning när det gäller att gymma och äta rätt så lite tips/hjälp angående ett måltidsschema vore kanon.
Mitt träningsschema ser ut följande.
Alla vardagar börjar med att jag går upp 04:50 för att äta en bra frukost och sedan gå ut och gå i en timme.
Mån: Axlar och mage
Tis: Mage och ben
Ons: Rygg och biceps
6-10 repetitioner
Tor: Bröst och triceps
Fre: Det jag känner för. Sedan en kvällspromenad/jogga
Lör: Ledig.
Sön: Det jag känner för. Sedan en kvällsproemnad/jogga
För och efter bilder kommer att komma :) Önska mig all lycka till.
Tips/hjälp på matsschema
Diskution: Hur ofta tränar ni och hur fort går det innan man ser resultat?
Bjuder på särskriving Tack på förhand:)
*******EDIT*******
I lördags var jag och köpte träningskläder för 4.5k och idag så var jag på gymmet och blev medlem. Ska dit halv åtta och få lite råd och tips samt lite råd vad man kan äta till mellanmål. Men imorgon så börjar allvaret.
Disku: Tycker ni det var onödigt att smacka på med 4.5k för träningskläder? tyck och yttra er.
Kommer med edit efter veckans slut och berättar hur det har gått samt hur jag har följt konsten osv.