Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

För nervös att ta kontakt med tjejen

Postat av Miasto den 22 Oktober 2011, 15:10
39 kommentarer · 420 träffar
Vet att detta blir wall of text men det betyder så mycket för mig så jag hoppas ni tar er tid at läsa eller åtminstone skumma genom för att ge mig lite tips och råd. Jag känner mig för nervös för att på egen hand komma på ett bra sätt.

Jag har precis börjat å studera utomlands och jag bor just nu i studentkorridor och träffade på min granne (hon som bor i rummet brevid) första gången för nån vecka sen i hissen. Jag visste först inte att hon var min granne men efter att ha hälsat varann och presenterat sig för varann så insåg vi att vi faktiskt bodde vägg i vägg med varann.

Så efter den här gången har vi sett varann i korridoren några gången och sagt hej och log lite.

Häromdan satt jag i gemensamma köket som vi alla i korridoren delar och jag satt själv och åt fastfood som jag hade beställt och hon kom in i köket och skulle laga hennes egen mat. Hon lade bara kastrullen på spisen och värmde upp sin mat och sen gick hon direkt till mig och började att samlata med mig. Vi satt och snackade och snackade och hon glömde bort sin kastrull som hon hade på spisen så jag fick påminna henne så inte hennes mat skulle bli sönderbränd.

Efter överraskade hon mig med att fråga mig om hon kunde sitta brevid mig och äta sin mat med mig. Hennes "ursäkt" var att hon inte gillar att äta ensamt så jag sa att det var helt ok.

Vi åt knappt , både jag och henne för vi snackade mer med varann än att äta så jag fick reda på mer info om henne och hennes bakgrund.

Och sedan dess har jag inte kunnat sluta tänka på henne: hennes fina leende och de underbara gröna ögonen som hon har. Jag funderar starkt på att idag knacka på hennes dörr för att be henne om hjälp med en grej för att kunna kanske komma i kontakt på ett ännu djupare plan (alltså nu snackar jag inte om sex eller nåt utan snarare att kanske komma närmare henne och lära henne bättre).

Har ni några tips på vad jag kan komma på för anledning att knacka på hennes dörr? Jag känner väldigt nervös att ta det här steget för känns det för framfusad av mig att bara komma där och knacka på dörren? Jag vill gärna kunna komma nära henne på nåt sätt iaf så jag är tacksam för allt tips jag kan få!

Fundera på att knacka på hennes dörr direkt idag om 2 timmar kanske för jag tror det blir bäst idag. Imorn har hon kanske mycket att plugga för Söndagar brukar man antingen vara för trött och seg eller så sitter man och studera och vill inte bli störd, så skynda er med tips och råd så jag kan samla mod och knacka på!

Uppdatering:

Lite Uppdatering på vad som hade hänt:

Jag samlade äntligen modet för att gå och knacka på hennes dörr. Hon öppnade och jag berättade allt det där om att jag ville fråga om hon ville gå ut och äta middag med mig och hon sa ja men kanske imorn istället. Vi stod och pratade en stund och hon bjöd mig in i hennes rum så jag satt på hennes säng och vi fortsatte att prata.

Och då fick jag reda på att hon var djupt religös, en katolik och att hon skulle gå till kyrkan imorn för det är Söndag så vi ändrade våra planer från att äta middag till att gå till kyrkan tillsammans (Det var jag som sa att jag tyckte det var intressant så jag ville följa med henne till kyrkan för hon skulle sjunga i kyrkan också).

Fan, vete fan vad jag gett mig in på men hon verkar vara helt djupt religös och väldigt försiktig såklart. Väldigt pryd med andra ord vilket är iofs inget fel med det men hon verkar också tro att jag är bara ute efter en sak eller nåt... vilket jag inte förstår varför för jag har inte ens nämnt nåt om både kärlek eller sex eller nåt annat här.

Aja , vi får se vad som händer imorn när jag ska till kyrkan med henne.

39 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 39 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..