Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

vad fan ska jag göra?

Postat av h0rny den 27 Augusti 2011, 01:10
13 kommentarer · 271 träffar
Tja, känner att jag behöver skriva av mig. Har precis kommit hem efter en utekväll så stavfel och diverse bjuder jag på.

Men nu till själva problemet...

Jag har varit tillsammans med min tjej i 4 år, vi blev tillsammans när vi var 16/17 och vi är 20/21 nu. Det har varit ett helt fantastiskt förhållande på många sätt och jag har aldrig varit så lycklig i hela mitt liv. Ska även tilläggas att vi har aldrig någonsin haft bråk/problem angående otrohet, tidigare relation eller liknande.

Men i år bestämde vi oss för att flytta ihop, vi har nu bott ihop i ungefär 6 månader. I börjar var det absolut inga problem, allt var hur bra som helst. Men nu på senare tid så har vi börjat bråka mer och mer, vi träffas inte så mycket längre pga. jobb, andra aktiviteter osv. Jag känner även själv att jag inte riktigt prioriterar henne som nr1 som jag gjorde tidigare.
Jag ser typ hellre på en fotbollsmatch än att vara med henne när vi knappt setts något på flera dagar t.ex.

Och det har även börjat märkas på henne, hon börjar gnälla och tjata om allt möjligt skit nu för tiden och jag känner verkligen inte samma "kärlek" som tidigare. Känns mer som att man bara lever i förhållandet och kör på, det rullar liksom på i vanlig ordning utan att någon egentligen gör någonting.

Kan även tillägga att hon har påpekat det flera gånger att vi inte är lika "kärleksfulla" som vi var tidigare men jag orkar liksom inte göra något åt det.

Nu till situationen, jag trivs grymt på mitt jobb och har hur bra arbetskamrater som helst. Men, det är en tjej på jobbet, vi kallar henne "sofie" som jag verkligen gillar MER än vanligt, jag tror nästan jag håller på att bli kär i henne. Vi har skit bra kontakt och snackar mycket osv, men hon har också varit tillsammans med sin kille i 4-5 år.
Några polare på jobbet har undrar om det är något mellan mig och "sofie" eftersom vi är som vi är mot varandra men för mig känns det mer som att vi "connectar" på ett personligt plan i och med att vi är i liknande situationer med våra förhållanden osv.

Nu ska jag dock sluta jobba och börjar plugga och kommer inte träffa "sofie" lika mycket vilket jag nästan mår dåligt över.

Så nu till frågan, vad hade ni gjort?
Hade ni levt vidare i förhållandet som inte har någon vidare glöd och försökt fixa till det?
Eller hade ni tagit chansen och verkligen förklara hur jag känner för "sofie" och se om hon tycker detsamma och riskerar en väldig massa, men det kan ju samtidigt bli riktigt bra... vem vet?

Aja, som ni förstår är det mycket struligt i huvudet nu.. är tacksam för alla som orkat läsa hela skiten och som har något vettigt att säga... ses i dimman

Peace
Föregående tråd
Nästa tråd

13 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 13 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..