Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Mina föräldrar slog nästan ihjäl mig

Postat av Dr Blåfågel den 20 Juli 2011, 03:10
134 kommentarer · 608 träffar
Tjenare...

Sitter just nu på något jävla socialhem där man får bo om man inte har någonstans att ta vägen. Det luktar verkligen kuk här inne men de som jobbar här är snälla och maten är okej. Idag serverades faktiskt hemmagjorda burgare, bra mycket bättre än den mat jag fick hemma.

Ni undrar säkert varför jag sitter här och det tänker jag förklara. Har haft det jobbigt en tid med mina föräldrar, har länge nekat det men de är alkoholister har jag insett nu.

En kväll kom de hem från krogen, fulla som vanligt och härjade och skrek. Jag gick ut för att dämpa dem och märkte att min pappa var ovanligt arg. Jag ångrade mig och gick tillbaka men då skrek han på mig att komma. Vågade inget annat så gick tillbaka.

Han tog tag i min axel och frågade vem fan jag trodde att jag var. Han sa att jag tillhörde familjen Vuottamäki så jag skulle fan inte se ner på mina föräldrar och tro att jag var bättre en dem. Men det hade jag inte sagt, så ignorerade bara eftersom han var full. Jag vände mig om igen och gick.

Då tog han tag i mig och slet ner mig i håret. Han skrek att jag var en fitta och bög på finska. Jag försökte ställa mig upp men han la sig på mig och började slå på mig bröstet och magen. Då kom det faktiskt en tår och pga det sa han att jag var en jävla mes och slog mig rakt i ansiktet.

Mer kommer jag inte ihåg, måste ha slocknat. Vaknade lite senare på natten och bestämde mig för att söka på internet om socialen, men hittade inget märkvärdigt så ringde polisen. De hjälpte mig och de skulle undersöka händelsen. De skjutsade mig till detta hemmet och här sitter jag, helt förkrossad :/

Nu är det 4 dagar sen detta hände och jag vet ingenting om vad som händer med mina föräldrar. Vet inte om jag vill ha in dem i fängelse längre, han är ju trots allt min pappa och han var bara full :(

Så Fragbite, jag ber er verkligen om hjälp och om det finns någon därute som är villig att prata med mig så är jag ytterst tacksam. Ni kanske har egna erfarenheter eller bara är villiga att trösta.

Kontakt om ni vill prata: danne_ot@hotmail.com

Diskutera fritt kring det här och om vad ni tycker jag ska göra.
Ett

Är det rätt att skylla på alkoholen?

397 personer har röstat

134 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 134 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..