Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Dökär i en tjej i min klass, hjälp

Postat av kamparkent den 26 Juni 2011, 17:45
78 kommentarer · 2 737 träffar
Hej fragbite

Jag har ett kärleksproblem just nu som går mig på nerverna. Jag gillar en tjej i min klass så oerhört mycket. Jag är 100% kär och blir glad bara av att se hennes namn. I alla fall, så är hon en sådan tjej som inte går på så mycket fester, utan det är mest chill med föräldrarna i soffan och tjejmiddagar som gäller. Hon är oskuld så vitt jag vet och hon är verkligen en tjej som är nere på jorden trots sitt otroliga utseende. Där har jag ett jävligt stort problem. Hon är så jävla snygg. Går man med henne på stan så verkligen stirrar folk på henne. Otrolig kropp osv.

Där börjar mitt första problem. Jag är inte i närheten av hennes "liga" utseendemässigt. Hon är visserligen inte den typen av tjej som bara går på utseende men det känns så otroligt och så långt bort ifrån att vara ihop med denna tjejen men ändå så kan jag inte låta känslorna försvinna.

Jag har ganska dassigt självförtroende, bara av anledningen att jag inte är nöjd med någonting om mig själv, men det gör mig inte tystlåten och jag vågar prata med folk ändå, bara att jag har svårt att ta första steget för att jag vill inte vara för på, och vill inte att de ska tycka att jag är dräggig osv.

Men denna tjejen är helt annorlunda jämfört med andra. Hon är oerhört dålig på att svara på sms och hennes facebook är nedspammad för att hon inte svarar folk på msn osv, detta är killar och tjejer. Anledningen till detta är att hon tycker att det ger mycket mer att prata irl och inte över andra kommunikationsmedel.

I alla fall, så är jag ganska datorintresserad och är betydligt roligare på internet och sms än jag är i verkligheten så jag tar hellre kontakt med henne på internet än när hon sitter med sina tjejkompisar i klassrummet exempelvis. Hela grejen är att jag vet inte vad hon vill riktigt, var några dagar sedan så sa jag att jag kollade på criminal minds, då sa hon att hon älskade det programmet, sedan så sa jag att jag satt och läste om autism, då sa hon att hon tyckte det också var helt sjukt intressant och ville ha en lektion om det nästa gång vi träffades (vilket jag ser som något mer än bara en kompis skulle sagt, kanske har fel)

Men så sedan så ligger det lite i bakhuvudet och jag undrar att kanske driver hon med mig bara? Hon vet ju att jag gillar henne sjukt mycket, och jag antar att det kanske är roligt att spela på andras känslor, vad vet jag.

För några veckor sen så fyllde hon 18 och då tänkte jag självklart att eftersom inte går på fest ofta så när hon är 18 kommer hon antagligen bli intresserad av utelivet och kanske då gå förlorad hos någon annan. Hon har varit ute några gånger sedan dess och tröststrulat med några killar, några som jag lätt skulle kunna konkurrera ut tycker jag.

Om ni läst såhär långt tackar jag er, för texten har varit lite sladdrig än så länge och jag vet inte hur jag ska få hjälp här riktigt men i alla fall så var jag ute med denna tjejen för ett tag sen, och på bussresan hem så skickade jag ett otroligt dumt sms. Jag sa rakt ut vad jag tyckte om henne och att jag var dödskär i henne. Jag tror nog nu att hon vet om att jag inte är en kille som kan hantera mina känslor och hon blev nog lite skrämd av det också. Vet inte om det kanske nu är förlorat på grund av det, men hon svarade inte ens på smset så inte var det positivt.

Men det är mest massa småsaker som jag tror är stora och jag vinklar typ att allt hon säger och gör gör hon för att få min uppmärksamhet och för att jag ska ta första steget, men jag vet verkligen inte. För liksom, när vi är med varandra i skolan och så så är jag väldigt passiv med henne och jag vill verkligen inte visa några känslor för att jag gillar henne, men är helt annorlunda över sms.

Tycker ni att jag borde försöka ändå? Jag planerade att typ skicka iväg något sms och fråga om vi skulle kunna ta en fika i stan. Här kan det ju inte bli värre än ja eller nej. Eller ska jag lägga henne på hyllan tills jag blivit lite säkrare på mig själv?

Nåväl, har fått skriva av mig lite, hoppas ni kan komma med några råd i alla fall. Om ni undrar någonting är det självklart bara och fråga.

Jag är kanske lite pajasaktig av mig, men jag är ganska populär och omtyckt i skolan. Dock ses jag kanske inte riktigt som pojkvänsmaterial dessvärre. Ska jag kanske ta kontakt med henne efter sommarn så hon kanske tror att jag mognat till mig lite?

Tack på förhand!

Edit: Glömde säga att ah, det jobbigaste är att jag gör massa småsaker till stora. Till exempel så när vi går på promenader med klassen så går hon och håller i alla mina kompisars armar men inte min, kanske för att hon inte vågar för att hon kanske gillar mig och vill bara vara kompis med de andra?

För några månader sen så försökte en kompis para ihop henne med en relativt populär kille, och då frågade jag varför det inte gick, för att han är snygg och intelligent, men då sa hon; "Jag vill inte ha en sån populär kille, jag vill inte känna alltför stor konkurrens."
Föregående tråd
Nästa tråd

78 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 78 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..