Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Svårt och seriöst dilemma

Postat av Croweats den 22 Juni 2011, 22:27
11 kommentarer · 247 träffar
Tjena Fragbite, längesen sist nu men i alla fall så hade jag hoppats på att jag kunde få någon sorts seriös respons här!

Folk som känner mig här men jag döljer inte skiten ändå.
Det är så att min kära mamma, underbar som hon är, har druckit länge nu, sedan jag var åtta om jag kommer ihåg rätt (alltså tio år), och nu flyttar hennes söner ut och dylikt, och jag hade hoppats på att få henne att börja gå på antidepressiva, som hon gjort innan. Hon dricker ibland på vardagar, oftast ser jag till så att hon inte gör det, men i vart fall så gör hon det 9/10 helger, tills hon däckar.
För det första är hon inte direkt öppen till det, men det är mest för att jag säger att jag ska fixa det åt henne, om hon är intresserad. Jag hade tänkt gå till en psykolog och dra min historia, och jag är säker på att jag skulle få antidepressiva om jag gjorde det även om jag själv inte känner behov för detta.

Så till mina fråga, jag vet att samtal med psykologer klassas som konfidentiellt men det är ju inte helt sant heller, skulle jag söka in till polisen/militären eller dylikt så skulle dem antagligen kunna och behöva kolla upp sådant?
Även om detta är något som verkar smart, eller om det finns något bättre sätt så spill your hearts snälla.

Alkoholismen är större än vad allmänheten tror inom Sverige?

41 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 11 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..