Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vad gör ni när ni är ledsna?

Postat av koklittan den 16 Juni 2011, 17:24
125 kommentarer · 426 träffar
Hejsan.

Tänkte höra med er vad ni gör för att få er själva att må bättre när ni är ledsna.

Kanske blivit sårade, blivit retad, blivit sviken av en kompis, bråkat med någon, vad som helst som fått dig ledsen.

Vad gör ni för att då må bättre? Så snabbt som möjligt eller bara få er själva att känna att det är det skönaste att göra för att glömma allt dåligt och tänka på det positiva man har. Det man lever för och ändå när man är ledsen känner man att man har det bra ändå.

Själv kan jag säga att jag inte har så många alternativ till detta själv, så skulle vilja ha tips av er, alla har säkert sina egna tips :)

Jag kan börja med min egna sak, som jag tror själv att jag är ensam om, men kanske ändå inte är, vem vet?

Som sagt, när jag är ledsen, oftast sårad, så tar jag min telefon och går ut en stund, sätter på musik i öronen tillräckligt högt för att inte höra någon annat. Sätter mig kanske på en bänk, bara sätter mig för mig själv på altanen, kollar på stjärnorna och lyssnar lite lugnande musik. Sitter där ett ganska bra tag, kanske flera timmar ibland, och tar det lugnt, tänker igenom allt.

Självklart får ni tycka vad ni vill om detta, ni kanske tycker det låter lite små bögigt, det får ni gärna säga, tar inte åt mig eftersom jag har flickvän och lever bra :)

Det var mitt lilla "knep" till att glömma det dåliga. Skulle vilja tipsa er om att lyssna på den musiken ni gillar när ni sitter där, inte någon speciell, utan den musiken ni mår bra av och känner att det är eran grej liksom. Som jag själv är så gillar jag nästan all musik, men just i det läget är det skönt med allt förutom hård rock och partydunk, lite mera pop musik och lugna låtar sitter fint :)

Hoppas ni kommer med seriösa svar och hoppas ni får det lite lättare för er här i den tuffa världen vi lever i :)

Kram. (finns för er om ni har några problem och lyssnar/hjälper gärna, skicka pm isf)

Gör ni samma som jag?

86 personer har röstat
Föregående tråd

125 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 125 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..