Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Morsan fått reda på att..

Postat av deathkiller008 den 10 Juni 2011, 14:26
48 kommentarer · 242 träffar
hej fragbajt.

Den här veckan jag har skolkat från skolan då ingen av mina föräldrar är hemma, sen idag så SMSade morsan mig :

"VART ÄR DU?!" med stora bokstäver

Jag kunde inte ljuga för min mamma, så jag skrev: Hemma, hade jätte ont i huvudet.

Sen frågade hon :

"Varför?"

Jag : "Hade ont i huvudet, fick gå hem klockan 1"

Hon : "du spelar för mycket dator"

Jag : "nej, jag kollar på tv just nu , ska jag ta en alvedon?"

Hon : "Ok, ta en"

2min senare

Hon : "Jag ska prata med dig när jag kommer hem"

---------------------

för övrigt så spelar jag nästan bara dator för att jag skolat denna vecka, mina kompisar har inte varit online på steam eller något nu, så min morsa brukar lacka på mig när jag spelar för länge (mer än 3-4 timmar).

Hon har själv sagt till mig att datorn kan gå sönder etc, och om det händer något dåligt ska hon ta ifrån datorn!

Jag stack ner till kiosken idag för att fixa lite snacks till spelandet vid lunchen, då ser jag halva min klass utanför kiosken, pratade lite med dom, och några sa: PALLA SKOLKA! etc, (vanligt?)

Nu undrar jag, tror ni att mina "kompisar" tjallade? (är inte den typen som brukar skolka, tänkte, ähh, skolavslutning nästa vecka ändå) eller vad kommer morsan prata med mig om?

Tror morsan e skit arg på mig just nu, kommer att få så jävla mycket ångest, hon kommer prata om framtiden, jobb, skola och så.

SÅ JÄVLA PIRRIGT!

edit 1: Bor i en asiatisk familj, förväntas ha skyhöga betyg.
Farsan är så negativ hela tiden! käkar piller för att inte "rage'a".
Kommer med en edit sen efter samtalet, nu ska jag ha så kul det går tills stunden är kommen.

edit 2: min mamma har kommit hem, dialogen (M = mamma, D = deathkiller008):
M: Har du ens varit i skolan idag?
D: Ja, men jag stack hem efter lunch för att jag fick värsta headacen, så jag stack hem.
M: Vet du varför du fick ont i huvudet?
D: ja, jag tror det, spelar dator för mycket?
M: JA! i Asian är det många barn i din ålder som spelar dator på morgonen och det ni kallar för lanar i 2 dagar i rad och sen svimmar och dör! Du kan få kolla på internet om du vill.
D: nej, jag vill inte se barn som dör?

Klart, tur att farsan inte var med i samtalet imo.
Tack för alla förslag, och alla som tror att det var en myt, tits or gtfo.

~end of disc~
Föregående tråd
Nästa tråd

48 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 48 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..