Korta tjejer vill ha långa killar? Sant?
Vet inte vad ska jag ta mig till så jag skriver det här istället. Förhållandet med min nuvarande tjej börjar att lida mot sitt slut på nu på senaste tiden har hon börjat att lista upp alla grejer som är dåligt med mig.
En av de största sakerna hon stör sig mest på med mig är att jag är inte så jättelång. Jag är tyvärr bara 170 och hon vill helst ha en kille som är 190 eller längre än så. Hon själv är inte heller så lång. Hon är bara 160 (!) och likväl kräver hon en kille som är 190 :S
Och det är det jag inte förstår riktigt varför. Känns som att det är ju ändå lite marginal i längdskillnad mellan mig och henne redan ju? Varför vill hon ha en minst 30 cm i längdskillnad?
Det slog mig en tanke när jag tänkte på detta att det är väldigt många korta tjejer som vill ha extremt långa killar, helst 185 - 190 och uppåt - i vissa extrema fall även 2 meter.
Så jag undrar: Varför vill de ha så där extrema marginaler för? Vad jag också märkt är att många tjejmodeller på tex 175 - 180 har inte så stora problem med längdskillnader på killar - mest för att de är vana vid att vara längre än de flesta andra redan (eftersom de går runt i högklackade skor varje dag på deras jobb redan).
Stämmer detta eller? Skriv vad ni tror om detta och era teorier!
Jag har mått sjukt dåligt på sistone sen hon tjatade om längden och allt, jag kände mig så oduglig ibland när jag tänker på det :/
T_T
Vissa gillar längre killar, vissa gillar kortare killar.
Personlighet>Utseende.
TSB.
Tjejer tycker det är allmänt mer attraherande med en stor alpha hane.
#0 dom vill självklart ha 'längre' killar.
men inte för långa:)
edit: själv är jag 180cm~, skiter fullständigt vilken längd kvinnan i fråga har. Visst, jag föredrar tjejer som är kortare än mig, men spelar ingen större roll.
Så kan man ställa ölen på huvudet medans hon sitter och smaskar nere i dem nedre regionerna..!
Där emot så bör skillnaden inte vara med mer än ett huvud. Men lite längre ska killen vara. Där emot tycker jag att din flickvän är pantad.
tycker förövrigt att längden inte spelar så jättestor roll, den oskrivna regeln är ju mer att killen "MÅSTE" vara grövre än tjejen :)
Skrivet med min Android-mobil
Runt 170 tycker jag är rätt lagom, då jag är 190. Men hon får givetvis vara längre än så, är hon längre än mig så lär det kännas lite knepigt men det går väl antar jag.
Tror tjejerna vill ha en lång kille som får dom att känna sig trygga.
Chansen att bli chef på ett företag är mycket högre ifall du är lång, eftersom du är respektingivande med din längd och folk ser upp till dig.
Du skulle aldrig sagt så här om du var kortare än så...
Om man jobbar på samma arbetsplats med samma arbetsuppgifter, ena mannen är ca. 165-170cm medan den andra mannen är ca. 185-190cm, då menar du p.ga längden att mannen som är 185-190cm får högre lön?
Ologiskt.
Så du menar att det är bra att vara lång för att du haffar tjejer på fest? Att du för högre löner?
Som sagt är jag nöjd med mina 175cm, jag vet att jag kommer få ett bra jobb redan då jag har kontakter, jag vet att jag kommer få en bra tjej.
Du kanske är ute efter att få 10 olika STDs, sitta där på jobbet och tjäna hyffsat med pengar, vem bryr sig egentligen om dig i slutändan? Det är personligheter som avgör och du verkar inte vara en person som är labil till ett förhållande.
Tror inte korta är lika kräsna
befinner man sig här i Sverige (som är top5 i världen på att vara överdrivet lång) så är det klart att 180 känns väldigt medel.
Men åker du däremot till Sydamerika eller asien : Kina Vietnam och de där länderna (Kina som är världens mest befolkade land där en femteldel av jordens befolkning är kineser).
Dessa är inte alls så långa. De flesta av de når inte ens upp till 170. De flesta ligger runt 165 och då snackar jag om männen såklart.
Deras kvinnor snittar på mindre än 160.
Så det märks ju hur snedvridna svenskarna är... Kom utomlands så inser ni verkligheten!
ta och åk ner till Spanien och Portugal eller sydeuropa överhuvudtaget så kanske ni kan kalla hela deras befolkning för "dvärgar"
Dina kontakter ska alltså ge dig bra jobb? Dream on.
#44 Det är inte alls ologiskt, en längre män får alltid chefspositionen, eftersom de är mer dominanta och de kan visa vart skåpet ska stå, folk ser upp till oss längre.
Jag kan inte kalla mig själv kort som är ca. 178cm.
Själv tycker jag statisiken på byggarbetare är långa, även andra skitgöra jobb, vart tog alla korta vägen?
jeezzz....
Sen lever du inte bara i Sverige, du lever på den här planeten som kallas för: "Tellus"
Och allt är så jäkla relativt.
Fattar inte varför din tjej har börja lista saker som är dåliga med dig. Låter jäkla konstigt. :S
Äe men skämt asido
Skrivet med min Android-mobil
Långa killar = Mesiga killar
Korta killar, spinkiga smala
Långa killar, Biffiga
Extremtlånga 195+ Spinkiga,fula
OnT: Långa killar = <3
Angående påståendet att tjejer gillar långa killar så stämmer det av egna erfarenheter. Har varit tillsammans med tjejer som varit allt mellan 160cm till 180cm långa. Alla har uttryckt sig att de vill ha killar som är längre än 180cm, förutom hon som var 180 som ville ha en kille runt 190cm. Tur som man har är jag prick 190cm, så jag har aldrig haft problem med det.
Själv så vill jag helst vara tillsammans med en tjej som är mellan 165-175cm. Hon får absolut inte vara kortare än 160cm eller längre än 180cm. Då ser det bara weird ut.
Samma sak i Japan som har väldigt låg brottslighet och är ett av världens mest respekterade länder.
Långa män assosscierar jag oftast med våldtäkt, pedofili och annan grov brottslighet. Risken med långa män i ett samhälle desto osäkrare blir det på gator, torg och medför ett övervakningssamhälle.
PM om du vill träffas, kram.
Skrivet med min iPhone
http://www.youtube.com/watch?v =Odk3cC8p6gw
HET?!?? ja tack ;) går efter det =)
I övrigt så är jag i samma sits som #77. Trivs med min längd (1.91) och den verkar uppskattas bland tjejerna. Mitt intryck är att tjejer generellt sätt föredrar långa killar. Inte mig emot!
Blev bara 183cm... Men de 10 centimeter som fattas på längden sitter istället i omkrets av muskler på bicepsen :)
Det är personen och inte längden på killen som är det viktigaste för mig.
säg att jag som är 170 och någon som är 190 båda är lika kvalificerade för ett vd-jobb på någon stor firma - chanserna är mycket större att han får jobbet då längre män inger större respekt än någon som är kortare än alla andra.
Tycker du har en sjukt bra inställning där! Keep it up tjejen!
aja, ni växer också upp någon gång och inser att utseendet på den man älskar inte är viktigt!
#79, källa på vad?
Tjejer brukar växa ifrån det där, det är mest bara inbillning. Samma sak när killar kommer i puberteten - de vill bara ha tjejer med störst bröst och de är de enda tjejerna som är värda att prata med överhuvudtaget, resten är i princip skit.
Listade hon att du totalt saknar stake?
Skulle tro att 99% av alla tjejer vill ha killar som är längre än de själva. Själv är jag bara 172, vilket säkert många inte föredrar. Men jag dras också mycket mer till kortare tjejer. Jag vill ha en tjej som är 155-160 ungefär, och kvalitétstjejer kan nog förbise din längd och gilla dig för vad du är istället. Inte en enda jävel är ju perfekt.
Det är olika mellan varje tjej?...
http://www4.pictures.zimbio.co m/pc/Maurice+Dabbah+Victoria+S ilvstedt+Miami+Beach+cDa_tn9hJ BDl.jpg