Korta tjejer vill ha långa killar? Sant?
Vet inte vad ska jag ta mig till så jag skriver det här istället. Förhållandet med min nuvarande tjej börjar att lida mot sitt slut på nu på senaste tiden har hon börjat att lista upp alla grejer som är dåligt med mig.
En av de största sakerna hon stör sig mest på med mig är att jag är inte så jättelång. Jag är tyvärr bara 170 och hon vill helst ha en kille som är 190 eller längre än så. Hon själv är inte heller så lång. Hon är bara 160 (!) och likväl kräver hon en kille som är 190 :S
Och det är det jag inte förstår riktigt varför. Känns som att det är ju ändå lite marginal i längdskillnad mellan mig och henne redan ju? Varför vill hon ha en minst 30 cm i längdskillnad?
Det slog mig en tanke när jag tänkte på detta att det är väldigt många korta tjejer som vill ha extremt långa killar, helst 185 - 190 och uppåt - i vissa extrema fall även 2 meter.
Så jag undrar: Varför vill de ha så där extrema marginaler för? Vad jag också märkt är att många tjejmodeller på tex 175 - 180 har inte så stora problem med längdskillnader på killar - mest för att de är vana vid att vara längre än de flesta andra redan (eftersom de går runt i högklackade skor varje dag på deras jobb redan).
Stämmer detta eller? Skriv vad ni tror om detta och era teorier!
Jag har mått sjukt dåligt på sistone sen hon tjatade om längden och allt, jag kände mig så oduglig ibland när jag tänker på det :/
14 år
Mina föräldrar är bara runt 170.
Tjejer föredrar nog långa killar ja..
Är 1.87 och mina ex är ju runt 1.65 typ xD
Så sjukt jämnt så det inte är sant!! Aldrig sett nåt liknande :D
http://data.fuskbugg.se/skalma n02/4dd6b2efee36a_langd.png
Hur lång ska din tjej vara helst? (706 röster)
150 - 155 (3%)
155 - 160 (6%)
160 - 165 (24%)
165 - 170 (31%)
170 - 175 (24%)
175 - 180 (7%)
180 - 185 (3%)
185 - 190 (3%)
hahha lol :D
1,78(kort ja)
klart som fan man önskar att tjejen man träffar skall vara i ungefär jämn längd som än själv, men inte alltid det går. Ser inte det som ett hinder eller som du utrycker det, pedofileri haha
Skrattretande åsikt imo
Dvs jag som är 1,87 föredrar en tjej på ~1,75 - 1,80
Dock har jag bara haft en tjej som stämmer in på det ^^
resten har vart 1,68 typ true shit .. -.-
Man tycker om varandra endå?
När man är så pass lång som tjej så slutar man bry sig om killen är nån centimeter kortare, i min ålder är väl nästan alla det.
Det är bara något man får vänja sig vid.
Att ändra skönhetsidealen känns som en bra grej!
Att folk orkar vara så fixerade..
Edit: #109, Helt klart! Tycker man om varandra bryr man sig inte om nån centimeter hit och dit.
men okej tro det då.
#111 En vettig person har vi här
En annan är ju 191cm och kör bara korta tjejer!
tjej på 169 OCH EN HALV!!!
Min far är 202cm och min mor är 1.65cm :)
gz btw..
Kanske när man var yngre, men numera så verkar det som både jag och de tjejer jag träffar går på social förmåga och personlighet. Usch kände mig gammal när jag skrev det:(
Du är fan inte den enda som är över 180 här i Sverige och det finns betydligt många fler som är mycket längre än dig!
Kom tillbaks när du nått längder över 190 eller 2 meter! Då kan du sitta och skryta men nu är du fortfarande bara en kortis du!
Aldrig haft en brud dock. http://i.imgur.com/Bsm46.png
En av de största sakerna hon stör sig mest på med mig är att jag är inte så jättelång. Jag är tyvärr bara 170 och hon vill helst ha en kille som är 190 eller längre än så. Hon själv är inte heller så lång. Hon är bara 160 (!) och likväl kräver hon en kille som är 190 :S''
Haha kan ju säga på en gång att det är en urusel flickvän du har/hade. En tjej som sätter såna krav på sin pojkvän borde inte ha ett förhållande, dock är hon ärlig och det är ett plus i allt det dåliga, hon kunde lika gärna ljuga och säga att hon bara vill vara vänner, dock skulle det vara bättre för dig psykiskt antar jag. Om hon är 1.60 och vill ha en pojke på 1.90 så kommer det se totalfel ut, typ som detta: http://data.fuskbugg.se/skalma n02/4e15f2bc46e13_bao_xishun_h e_pingping.jpg
Saken är den att du inte behöver tänka så mycket över det, utan dumpa henne innan hon dumpar dig. Då hon kommer bli ledsen och paff utav att du lämnar henne före, du förtjänar verkligen bättre.