Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Goola ner morsan!

Postat av Lyxett den 30 April 2011, 16:50
81 kommentarer · 387 träffar
Tjena Fragite!

Det har hänt en förfärlig sak idag - jag blev tagen.

Jag ska berätta helt från början, det började med att Felix frågade mig om vi skulle åka till Uppsala och dricka alkohol.
Jag svarade självklart ja då vi är bröder.

Vi kollade på SJ och hittade ett tåg som avgick 11.07, jag och Felix tog vårt pick och pack och började lunka på Västerås Centralstation. Väl där så knäppte vi vår första öl som mor hade köpt dagen innan.

Vi gick på tåget och allt verkade frid och fröjd och vi drack vidare våra öl. Felix skulle till kiosken och köpa ett äpple och jag tänkte att det inte var något konstigt alls så jag drack vidare.

När vi hade åkt i 30 minuter så stannar tåget för att plocka upp passagerare som också skulle åka till Uppsala. Men efter alla har gått på kommer det 4st civilklädda poliser som uppträder märkligt. Jag lägger märke till det då jag såg att dem hade en varsin öronsnäcka som de har på tv.

Jag blir livrädd och springer till den sista vagnen och jag tittar bakom min axel så ser jag att de springer efter mig. Jag gav upp då jag har så dålig kondition. De fängslade mig och förhörde mig på plats.

Eftersom att jag är 15 och ett halvt år så får jag varken dricka eller bära alkohol så erkände jag direkt. De frågade vart jag hade fått alkoholen ifrån och jag blev lite tveksam och höll tyst. Efter cirka 5 minuter går en polis iväg och den ena polisen blir helt plötsligt snäll och ville bara mitt bästa verkade det som.

Då tjallade jag på min EGEN mamma... Polisen var nöjd med sitt förhör och skickade på mig till första bästa tåg hem.
Jag sätter mig på tåget och börjar gråta inför alla passagerare men av min förvåning så reagerade inte en endaste jävel. vilka svin!

När jag väl är hemma så upptäcker jag att mamma inte är hemma. Jag börjar få dåligt samvete blandat med panik och springa runt i huset och letar efter mamma. Jag ringer henne därefter utan svar - därefter inger jag igen och då är mobilen avstängd.

Så vad kan hänt min stackars mamma?
Sitter hon häktad hos polisen och tvångsförhör?
Vad blir straffet?
Kommer jag vara tvungen att leva utan min mamma i 10år?
Föregående tråd

81 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 81 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..