Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Pappa gör fel?

Postat av delpaNLover den 17 April 2011, 02:41
67 kommentarer · 497 träffar
Hej! Jag lever i e famlilj där pengarna inte flödar in, men det är inte ett problem att få mat på bordet i slutet av månaden.

Men i alla fall, jag va å snacka med farsan nyss och så fråga jag han när han skulle sätta in dom 300 kronorna jag skulle få. Han sa att han redan hade gjort det och blev sur på att jag redan hade gjort slut på min månadspeng och det. Jag blir lite förvånad, men jag har inte speciellt bra koll på hur mycket jag spenderar, på bensin till moppen, mat och krök. Jag går in på mitt rum och kollar vad jag har spenderat mina pengar på, ser lite kontoutrdag, lite mc donalds och lite av det gamla vanliga, men inga insatta 300 kronor.

Jag går ner till pappa igen och säger hur läget står till och han börjar flamea lite, frågar varför jag behöver dom nu, om jag e skylldig någon pengar, att jag få skylla mig själv som gör åt mina pengar som inte kan vänta osv, jag som e lite trött hetsar lite och sen går in på mitt rum, orkar inte göra någon stor grej av det.

Men jag sitter och tycker det är dålig stil då han har bra mycket mer än 300 kr och jag förstår inte varför han inte kan ge mig dom nu istället för om 2 eller 3 dagar lixom, och då har jag hämtat ut min lön och fått en 100 lapp av min kompis eftersom jag fixa krök till han igår. Så då behöver jag inga pengar, imorn behöver jag däremot tanka och det lär bli en fika på stan med en tjejkompis, och jag e lixsom helt pank.

Som tur är har jag en "bank" hemma där jag alltid har 500 kronor som inte pappsen vet att jag har, och jag ser alltid till om jag tar pengar där så att de kommer nya när jag har fått in lite från jobb, släktingar eller på någonting annat sätt.

Disk: Har han rätt att göra så när han har lovat mig 300 kronor att sätta in för ca en vecka sen? Vet att han har makt över min ekonomi och mig, men är det moraliskt sett rätt?

67 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar