Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Fragbite, vad har hänt?

Postat av qTARANTINO den 30 Oktober 2010, 22:19
90 kommentarer · 220 träffar
**EDIT: Tack till alla som stöttar själva tanke och iden med denna tråd. Nu till fler saker som borde förbättras på fragbite, va en tråd uppe får något år sedan om att man borde kunna scrolla ner bland de trådar man har kommenterat. Alltså de som står till höger på hemsidan.
Den tråden bevakades av moderatorer och de det var en bra ide och att de skulle börjas jobba på det.

Vad hände? Är det fortfarande aktuellt?

En till sak som många tagit upp i just denna tråd är bann systemet.
Jag håller med till 100 att det borde förbättras, upprepade banns borde leda till total avstängning från fragbite.
Men då menar jag inte direkt, utan man får 2-3 1 1 månads avstängningar och om det sker igen så blir man permanent bannad.
Vet att det är svårt för er på fragbite då ni är ett företag och vill såklart hela tiden ha så många aktiva användare som möjligt men då kanske ni växer på ett bättre sätt och det positiva ryktet om det nya mognare fragbite sprids.

+++JAG BER ALLA SOM HAR STATUSEN MODERATOR HÄR PÅ FRAGBITE ATT GRANSKA OCH LÄSA IGENOM DENNA TRÅD NOGGRANT+++

Det jag ska ta upp i denna tråd handlar om hur fragbite har förvandlas från något fantastiskt till något mindre bra.

Det jag syftar på är såklart som de flesta förstår omogenheten och allt detta oseriösa som växt fram genom åren.

Visst jag kanske inte är den bästa person att yttra sig om detta ämne då jag bara har varit aktiv på detta forum i ca 2 år, men jag kan ändå relatera och förstå hur alla ni där ute med statusen Old School känner att det blivit. Så som jag har förstått det så skapades Fragbite i syfte att folk som spelar det underbara spelet Counter-Strike ska ha någonstans att diskutera, få hjälp, få information och allt emellan. Sedan såklart inte bara för Counter-Strike utan också andra spel inom e-sport världen.

Notera att jag inte menar att Fragbite BARA ska innehålla saker ur e-sporten men att det absolut borde handla och skrivas mer om det.

Notera också att jag tycker att ni admins och alla som jobbar för Fragbite sköter e-sports innehållet bra, syftar mest på själva forumet.

När man ser hur ni Old School's pratar och diskuterar om hur det var förut på fragbite, på "de gamla goda tiderna" så kan man inte mer än önska att man var en del av det. Jag upptäckte som sagt Fragbite för ca två år sedan, även då kände man att det var lite omogenhet som titta fram i någon tråd här och där.

I dagsläget känns det som den där lilla omogenheten inte är så liten längre och att den inte bara tittar fram här och där utan att man konstant upplever den i kommentarer, för inte tala om helt meningslösa trådar som inte handlar om något förutom att personen i sig som skapat tråden måste ha riktigt tråkigt. Detta är väldigt tragiskt enligt mig.

En sak jag speciellt skulle vilja poängtera är att förut kände man att man kunde sitta framför Fragbite längre perioder och känna att det var intressant. Idag är det mer så att man loggar in kollar de flesta nya trådar ser att hälften inte handlar om något alls, upptäcka att en stor del användare istället för att kommentera något vettigt kommenterar något som "daska den med din 30 slak" och så hänger alla på samma spår och så blir det irriterande omoget spam av hela tråden, och så är en kanske visserligen bra tråd förstörd.

Det känns som det finns så många onödiga, info fattiga, och oseriösa trådar att de trådar som faktiskt handlar om e-sport, folk som behöver hjälp med något, något nytt som har hänt som ska diskuteras, välskrivna filmtips och allt annat som enligt de flesta platsar i kategorin BRA inte får plats på Fragbite.

Jag vill också förmedla att jag stöttar alla er användare som skriver välskrivna och bra trådar.

Det kan handla om filmtips, klädfrågor, Counter-Strike, vem som har snyggast datorhörna på Fragbite etc.

Bara själva tråden är skriven bra och den är välgjord så blir nästan automatiskt alla kommentarer mer seriösa och som i slutändan leder till en bra tråd med många kommentarer och bra stämning.

Nu då? Vad ska man göra åt allt det här?

Jag föreslår att man borde införa ett bättre system.

Något som gör så att innan en tråd postas så granskas den av en moderator, och om den är skräp så kommer den inte upp över huvud taget.

Eller att om tråden ändå handlar om något som skulle kunna vara bra men att skaparen bara skrivit tex "säg nån bra film, med mycket action", att då moderatorn skickar ett meddelande att han ska formulera om tråden, skriva lite mer info om vad han vill se för slags film, vad som absolut inte passar honom och kanske lägga till ett diskussionsämne till tråden.

Känns inte det bättre? Att bra formulerade trådar som är seriöst skrivna kommer upp istället för att någon helt meningslös tråd där trådskaparen vill ha hjälp men inte har någon alls motivation att skriva tråden.

Detta är bara ett förslag och det kanske inte är den bästa sättet, någon annan har säkert en bättre ide eller lösning till hur man ska röja upp Fragbite och göra det till vad det var förut, och om inte som det var förut att i alla fall förbättra Fragbite.

Hoppas jag har fångat intresse i detta och att det verkligen görs något åt det.

Alla ni moderatorer skriv gärna va ni tycker om detta och om det är aktuellt med någon sådan här lösning, har det diskuterats alls bland er och om ni håller med mig.

Tack för mig, dela gärna era egna åsikter och vad ni tycker om detta ämne! :)

Borde Fragbite förbättras på detta sätt jag tog upp?

72 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

90 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar