**EDIT: Tack till alla som stöttar själva tanke och iden med denna tråd. Nu till fler saker som borde förbättras på fragbite, va en tråd uppe får något år sedan om att man borde kunna scrolla ner bland de trådar man har kommenterat. Alltså de som står till höger på hemsidan.
Den tråden bevakades av moderatorer och de det var en bra ide och att de skulle börjas jobba på det.
Vad hände? Är det fortfarande aktuellt?
En till sak som många tagit upp i just denna tråd är bann systemet.
Jag håller med till 100 att det borde förbättras, upprepade banns borde leda till total avstängning från fragbite.
Men då menar jag inte direkt, utan man får 2-3 1 1 månads avstängningar och om det sker igen så blir man permanent bannad.
Vet att det är svårt för er på fragbite då ni är ett företag och vill såklart hela tiden ha så många aktiva användare som möjligt men då kanske ni växer på ett bättre sätt och det positiva ryktet om det nya mognare fragbite sprids.
+++JAG BER ALLA SOM HAR STATUSEN MODERATOR HÄR PÅ FRAGBITE ATT GRANSKA OCH LÄSA IGENOM DENNA TRÅD NOGGRANT+++
Det jag ska ta upp i denna tråd handlar om hur fragbite har förvandlas från något fantastiskt till något mindre bra.
Det jag syftar på är såklart som de flesta förstår omogenheten och allt detta oseriösa som växt fram genom åren.
Visst jag kanske inte är den bästa person att yttra sig om detta ämne då jag bara har varit aktiv på detta forum i ca 2 år, men jag kan ändå relatera och förstå hur alla ni där ute med statusen Old School känner att det blivit. Så som jag har förstått det så skapades Fragbite i syfte att folk som spelar det underbara spelet Counter-Strike ska ha någonstans att diskutera, få hjälp, få information och allt emellan. Sedan såklart inte bara för Counter-Strike utan också andra spel inom e-sport världen.
Notera att jag inte menar att Fragbite BARA ska innehålla saker ur e-sporten men att det absolut borde handla och skrivas mer om det.
Notera också att jag tycker att ni admins och alla som jobbar för Fragbite sköter e-sports innehållet bra, syftar mest på själva forumet.
När man ser hur ni Old School's pratar och diskuterar om hur det var förut på fragbite, på "de gamla goda tiderna" så kan man inte mer än önska att man var en del av det. Jag upptäckte som sagt Fragbite för ca två år sedan, även då kände man att det var lite omogenhet som titta fram i någon tråd här och där.
I dagsläget känns det som den där lilla omogenheten inte är så liten längre och att den inte bara tittar fram här och där utan att man konstant upplever den i kommentarer, för inte tala om helt meningslösa trådar som inte handlar om något förutom att personen i sig som skapat tråden måste ha riktigt tråkigt. Detta är väldigt tragiskt enligt mig.
En sak jag speciellt skulle vilja poängtera är att förut kände man att man kunde sitta framför Fragbite längre perioder och känna att det var intressant. Idag är det mer så att man loggar in kollar de flesta nya trådar ser att hälften inte handlar om något alls, upptäcka att en stor del användare istället för att kommentera något vettigt kommenterar något som "daska den med din 30 slak" och så hänger alla på samma spår och så blir det irriterande omoget spam av hela tråden, och så är en kanske visserligen bra tråd förstörd.
Det känns som det finns så många onödiga, info fattiga, och oseriösa trådar att de trådar som faktiskt handlar om e-sport, folk som behöver hjälp med något, något nytt som har hänt som ska diskuteras, välskrivna filmtips och allt annat som enligt de flesta platsar i kategorin BRA inte får plats på Fragbite.
Jag vill också förmedla att jag stöttar alla er användare som skriver välskrivna och bra trådar.
Det kan handla om filmtips, klädfrågor, Counter-Strike, vem som har snyggast datorhörna på Fragbite etc.
Bara själva tråden är skriven bra och den är välgjord så blir nästan automatiskt alla kommentarer mer seriösa och som i slutändan leder till en bra tråd med många kommentarer och bra stämning.
Nu då? Vad ska man göra åt allt det här?
Jag föreslår att man borde införa ett bättre system.
Något som gör så att innan en tråd postas så granskas den av en moderator, och om den är skräp så kommer den inte upp över huvud taget.
Eller att om tråden ändå handlar om något som skulle kunna vara bra men att skaparen bara skrivit tex "säg nån bra film, med mycket action", att då moderatorn skickar ett meddelande att han ska formulera om tråden, skriva lite mer info om vad han vill se för slags film, vad som absolut inte passar honom och kanske lägga till ett diskussionsämne till tråden.
Känns inte det bättre? Att bra formulerade trådar som är seriöst skrivna kommer upp istället för att någon helt meningslös tråd där trådskaparen vill ha hjälp men inte har någon alls motivation att skriva tråden.
Detta är bara ett förslag och det kanske inte är den bästa sättet, någon annan har säkert en bättre ide eller lösning till hur man ska röja upp Fragbite och göra det till vad det var förut, och om inte som det var förut att i alla fall förbättra Fragbite.
Hoppas jag har fångat intresse i detta och att det verkligen görs något åt det.
Alla ni moderatorer skriv gärna va ni tycker om detta och om det är aktuellt med någon sådan här lösning, har det diskuterats alls bland er och om ni håller med mig.
Tack för mig, dela gärna era egna åsikter och vad ni tycker om detta ämne! :)
håller med till 110%!!
sånt här får man ta på fragbite, alla är olika!
Vare sig det är Flashback, Fragbite, HoN-forums etc.
Internet har helt enkelt förändrats.
Moderatorer har knappt med tid för att hantera rapporteringar osv, hur hade du tänkt de med trådarna då det skapas minst 2st per minut?
#6 att granska en tråd behöver inte betyda att de behöver sitta och läsa igenom hela tråden, de ser ju direkt om det är en meningsfull tråd, räcker med att skumma igenom tråden, tar ca 10 sec.
#7 där håller jag inte med dig helt, omogenhet finns överallt, ja. Men i en viss grad, kollar man på flashback så är det sällan du hittar denna omogenhet vi syftar på, utan jag tycker att fragbite har tillåtit denna slags omogenhet för mycket!
Ha det som det är, men förbättra saker, ha en enkät där vi får rösta för olika saker som rör forumet.
Jag vill t.ex. ha mer kategorier, som en HoN kategori T.EX!
Jag vill även att man ska kunna dölja meddelandet, om någon anmäler en kommentar ska den alltså döljas och man får läsa den om man själv vill genom att klicka på en VISA knapp. Detta ska inte gälla påhopp och torrentlänkar osv.
Ta åt er.
men tror fragbite inte bryr sig så mkt ;P
de vill bara ha användare skulle jag nog tro
men hade varit sjukt mkt bättre..att bli av med omogenheten :d
han är ju fortfarande inte omogen..??
stackars era föräldrar som har er som son..
ni borde fan skämmas -.-
te.x #24 28
Att det blivit mer och mer omoget är väl bara att acceptera, yngre och yngre får datorer & därmed internet och tillgång till sådana här sidor, det är väl bara att acceptera och inse att moderatorerna gör ett super-jobb och bannar dom som inte håller sig till reglerna.
Vill du ha ett oldschool-super-seriöst forum får du nog leta dig bortåt, eftersom "Nya" Fragbite är något annat.
Jag har inte varit aktiv på Fragbite så länge, så vet inte hur det var förr, men kan föreställa mig.
Jag anser att om man verkligen försöker att göra om forumet och förbättra saker så går det.
För folk som vill och kan göra det finns det, men det handlar om att alla säger "det är en bra ide men det kommer aldrig att hända".
Vad är det för inställning? Inget är omöjligt, speciellt inte något sånt här. Klart det går, men det kommer aldrig gå om alla säger att det är en bra ide men att aldrig kommer gå, så fragbite kan ju börja med att ha en possetiv inställning till det här? Det är en början
Ni gnäller att att ungdomar idag är omogna och glömmer bort att ni en gång var precis likadana... Stick härifrån om det ska vara så gnälligt.
En varning, ett dygns ban
Två varningar, en veckas ban
Tre varningar, en månads ban
osv.
Anställa fler?
Om moderatorerna skulle fokusera på att godkänna alla trådar så skulle de inte ha tid med "vanliga" saker i livet som jobb, hobbys, familj och vänner. Annars är din idé bra, fast vi behöver nog robotar till det.
Låt oss säga det fortfarande inte är fullbemannat dagligen så behöver ju fortfarande någon godkänna trådarna.
Sen så under den tid tråden godkänns så kanske personen i frågan har löst sitt problem eller liknande, funktionen blir inte lite bristfällig.
Vill jag diskutera seriösa saker kan jag ju alltid kika på något annat forum :)
fred & kärlek
#51 http://www.fragbite.se/?conten t=info&infoAct=crew
Där ser du samtliga moderatorer.
Godnatt <3
Så antagligen så har de tankar om att göra ny sida, eller så hittade dem ingen kodare i somras så de la ner projektet/fortfarande söker kodare.
Ok jag förstår, men som sagt finns säkert massor med bättre sätt att göra detta på, det här var mer tänkt som ett exempel så alla ska förstå ungefär hur man skulle kunna göra :)
Om trycket blir för stort är det väl bara att anlita fler moderatorer, jag tror utbudet på dem är relativt stort.
Skulle vara kul att få veta hur många trådar som läggs upp per dag.
Jag tycker, precis som många andra (även moderatorer) att det ska införas ett oldschool-forum.
Att försöka få massa 15-åringar att bete sig är i princip omöjligt. Vi gör så gott vi kan och raderar hundratals kommentarer och trådar varje dag. Delar ut lika många varningar och bans.
Väldigt många trivs med att forumet är en jävla hönsgård för pubertetsfjunisar. Eftersom att det finns så många användare på fragbite så borde man då ha en oldschool-del där förhoppningen skulle vara att åldern är högre, användarna mer inriktade på att faktiskt diskutera och inte slänga ur sig "roliga" oneliners. Jag kan även tänka mig att man kan uppgradera användare till att bli oldschool och därav få tillgång till oldschool-delen (trots att de då inte har varit medlemmar i 3/4-delar av fragbites existens och rent matematiskt kvalificerar sig för att bli oldschool).
Sen kan den här lite mer slappa delen såklart fortsätta att existera.
Riktigt bra förslag, dock tycker jag att en annan status än just OldSchool ska sättas på dessa personer. För OldSchool är trots allt just vad det betyder.
Men hur ska ni avgöra vilka som klarar kraven och vilka som inte klarar kraven? Vissa personer här är väldigt trevliga osv, men syns knappt. Hur ska ni då uppmärksamma personen?
Eller ska ni grunda dessa nya titlar på hur man skött sig genom åren här?
Enligt mig så bör ni iaf inte göra det sistnämnda, då många har blivit äldre och samtidigt mer mogna.
För det hade annars varit så otroligt orättvist då det finns många som inte upptäckte fragbite så tidigt. Jag anser mig själv som en sådan person då jag avskyr när det istället för hjälpas och diskuteras ska förstöras och spammas.
Sedan finns det såklart Old Schools som inte har så mycket innanför pannbenet men då skulle det inte va så många då de flesta Old Schools är den mognare delen av fragbites användare, så det skulle va mycket lättare att banna de Old Schools som inte skötte sig på "Old School forumet".
Så jag tycker det skulle va en ypperligt bra ide att ha en Old School del och en vanlig användare del.
Då skulle de användare som trivs i ett lite "trolligare" forum kunna hålla sig till det vanliga forumet och de lite mognare och diskussionsvilliga användare som trivs i ett lite mer disciplinerat forum hålla sig till Old School delen.
Men som sagt med undantaget att man värvar andra användare som tekniskt sätt inte är Old Schools med villkor de visar sig tillräckligt mogna och att de vill ha ett seriösare forum.
Ja tycker personligen att det räcker med tex din kommentar precis här.
Man ser direkt hur personer kommer beta sig, så fort det är ett seriöst ämne som denna tråd.
Om någon tex kommenterar "fragbite är för 30 slaks, stick med dig" så ser man ju direkt att den personen inte klarar av kraven.
Men du som tex skrev en väldigt relevant och seriös kommentar kvalificerar dig direkt enligt mig.
Men nu ska inte jag sitta här och sätta reglerna det är såklart moderatorernas jobb.
Men så skulle i alla fall jag sätta gränserna för vem som klarar kraven för en "Old School del".
Sen vore det ju skandal om de som inte är old school men blir "uppgraderade" får titeln old school. Den är ju till för de som faktiskt varit med tillräckligt länge :) Finns säkert någon annan bra titel man skulle kunna dela ut.
De som tror sig vara värda, men ej lyckas platsa in kommer att vilja ha förklaringar till varför. Och sen att tänka sig antalet "varför kom jag inte in" trådar som skulle springa till liv...tja.
Du kan få lite bajs av mig :)
#81 Tror att ganska många hänger på fragbite av samma anledning som jag. Utan all omogenhet (som jag bidrar med) skulle fragbite bli oattraktivt i mina ögon.
Och för helvete, vill du ha bajset eller inte? Orkar inte hålla det längre!
Så det skulle va perfekt att ha ett Old School forum (låt oss kalla det Old School forum än så länge) och ett vanligt.
Det där med att "det var bättre förr" är bara något oldschool folk brukar dra upp för att bättra på sin e-penis.
fragbite är och kommer alltid att vara omoget, med undantag från vissa seriösa diskussioner som faktiskt ändå existerar. Detta beror till stor del på att det är relativt slappt modererat, det är öppen och anonym reg. samt det faktum att medelåldern ligger på typ 14 år.
Nae, det VAR bättre förr. Fragbite har alltid varit omoget, till en viss nivå. Fast nu så eskalerar omogenheten snabbare än heatons reflexer.
Trådar som;
luktar vodka i munnen va ska ja dölja lukten me :P
http://www.fragbite.se/?thread ID=957333
http://www.fragbite.se/?thread ID=957328
Bara några få exempel men tycker du inte att Fragbite blir mer&mer "omoget" så kan du knappast ha hängt här mycket.
Detta beror dock inte på att kvalitetén på fragbite har sänkts utan snarare det faktum att min egen ålder har ökat. Det är inte lika intressant att diskutera "Vad ska ni ha på er på skolavslutningen" och dyl. längre. Även om det var det då man faktiskt hade en relation till ämnena som diskuterades.
Jag personligen ser inte att det kommer fler omogna trådar/kommentarer nu jämfört med 2004 _PROCENTUELT_ sett. Givetvis spammas det mer saker idag än 2004 då det finns fler medlemmar och folk som besöker sidan, men det har väl varit 60% oseriöst och 40% seriöst från det att jag började besöka forumet fram tills idag. Jag förstår om andra har en annan uppfattning men jag hävdar fortfarande att det inte är så otroligt illa som det beskrivs i många inlägg här. Detta är dock _MIN_ personliga åsikt och jag respekterar om du/ni har en annan.
Personligen så tycker jag att det är roligt nu på fragbite, minns inte riktigt hur det var förr om jag ska vara ärlig.