Finns det några 10+ aktiva kvar?
Wowawiwa, att tiden flyger när man har roligt kan man ju lätt säga. Den 23/5 år 2003 så hittade jag till den här sidan, hur jag hamnade här är dock glömt. Men jag minns att man hade hittat en sida/forum där det fanns likasinnade, kan väl säga att forumet såg väldigt annorlund ut då, både layoutmässigt och användarmässigt.
- Man minns hur 2003-2004 SK.swe var dominanta över lag som 3D, team9 etc, tills NoA kom och rockade scenen.
- Man minns spelare som brunk, Queen, Legenden.
- Man minns hur spektakulärt det var att titta på demos från det Amerikanska laget - TEC| då alla i staterna oftast använde ingame snack på den tiden.
- Jag minns hur jag skulle åka och demonstrera med plakat där det stog "LÄMNA FRAGBITE IFRED" i stan när fragbites servrar blev nerstängda samtidigt som antipiratbyrån plockade ned TPB servrar första gången 2005/2006.
Samtidigt jobbade man sig igenom ranksen på frabite från resultatnisse, forumpolis och nattcup-admin tills det att man la bössan på hyllan.
Jag har väldigt svårt att minnas namn, men Tomas och Filip såklart, Fajri pratade man med mycket på den tiden också i admin kanalerna, Xantha från poliserna minns man. Det fanns en hel del man pratade med i #fragbite också, fast alla nicken minns man inte.
Även om bössan las på hyllan så har frabite varit min startsida så länge jag kan minnas, skulle våga påstå att den har varit det i över 10 år nu. Det känns som det finns någon speciell connection med den här sidan som man aldrig vill bli av med, plus att det är ju kul att hålla sig någorlunda uppdaterat på vad som händer i scenen.
Så för att inte göra min nostalgi-tråd för lång undrar jag, finns det många användare kvar på fragbite som har varit här aktivt i 10+ år? Man kanske känner igen några nick och börjar minnas.
Skål för 10, och skål för 10 till!
Även fast man börjar bli gammal, har sjukt mycket annat att stå i så är Fragbite en helt underbar sida att starta upp för att koppla bort vardagen med :).
Känns sjukt nu när du nämner 10år. Känns som nästan igår man satt här som en liten pojk och följde cs eliterna igenom lan och otroligt grymma fragmovies(Vem minns inte Super players! http://www.youtube.com/watch?v =IqsbJApvYP4 ).
Låt oss hoppas på 10 otroligt grymma år till!
2004 här fast var på fragbite ett tag innan genom en kompis account "techfly". Fick tips om sidan på en gammal 1.5 aztec only server. Men jag måste säga att jag saknar det gamla fragbite innan myt hysterin och alla jävla problem och forum lekar. Innan man skulle ha kommentar #1 och vara allmänt dryg. När folk hjälpte till och hade vettiga diskussioner på forumet. När folk var här för den gemensamma gamingen! När det var svårt att vara old school. När man kunde sälja old schools account på irc. När man kunde f5 uppdatera sin profil för visningar. senig är legend. Tekc är legend. Crejbi, kremp pumabalsam shit.. är inte heller bra på namn men saknar många på forumet! Swordjjang! han som ingen kommer ihåg.. alla tror att DommarN är legend..
Just nu känns fragbite ganska meningslöst, precis som att försöka följa CS:GO. Det finns ingen glöd eller känsla i spelet för mig längre som det fanns på den gamla tiden. Jag hoppas fan att rich ger mig en beta invite till v3!
edit: och TTl såklart!
Har hängt på FB i runt 11år, minns knappt något från den gamla tiden. Förutom att jag hade pipröst.
Jag minns dock när Umeå satte sitt namn på kartan i form av laget spiXel, dock var det väl 2005 eller något.
Mitt oldschoolbidrag: http://www.youtube.com/watch?v =qHYozlVJbeg
Lagen som A-laget, matrix, 2easy, Nordic Division, Kompaniet & NiP och Co var på topp och CB var den fränaste ligan ever! Allt handlade om vilken rank man hade på CB.
Men håller med TS, relationen till fragbite har alltid stått kvar och varit en sida man besökt nästan dagligen!
Strax 10 år för profilen själv också.
#14 spiXel minns jag mycket väl, goa tider det!
Kommer även ihåg att jag diggade spiXelania vid Nolia, än fast det var ett par år efter laget/cafét.
IQ_Fiskmås regerade i Forumet.
Det var bättre förr! Eller?
Tidig 2005'are... :) En bit över 8 år på nacken i vilket fall.
Minns det mesta av det du pratar om, dock kom jag in precis när 1.6 släpptes - inga 1.5 erfarenheter
Snart 10!
Shit...
Har haft en bra resa iaf genom tiderna, då cs genom åren alltid har varit ett stort intresse!
Är inte närheten av så gamla de flesta oldschoolers (9-10 års account) är, fyller 20 snart, så vart bara 11-12 när jag gjorde accet, så kommer inte ihåg något alls.
#41 lol du skrev fel din dåre
Saknar känslan när det var fredag och man satte sig framför datorn och laddade upp med en riktigt go csfilm och sedan gibbade man natten lång.
Saknar tiden man hängde här och på gamers.nu och spelade CS konstant hela dagarna. Helst när man började spela på gamers och fick spela mot proffsen.
Stadigvarande besökare på sidan och alltid följt scenen mer eller mindre, allt från uppdatering på matcher, streams osv till detta fantastiska forum.
Forumet gör en ALDRIG missnöjd när en tråd läggs upp, 10 vettiga kommentarer och sedan kommer den där FANTASTISKT roliga och nedlåtande kommentaren. Det hör till, magi!
Tack!
Fyller 23 riktiga år den 29 Oktober iår.
Nästan 50% av min levnadstid har Fragbite varit en del av mig!
Skrivet med min Android-mobil
Samma dag fyller min dotter 3 år :)
#65 jag fyller tre dagar efter dig alltså!
Fragbite är ju en del av vardagen. Kommer alltid att vara här så länge sidan finns kvar
Snart så!
Pension snart.
Ha, näe bah skoja. Mitt konto är bra mycket yngre än ert.
Har inte pangat hs sen 2006 men blivit kvar här ändå.
:)
Har alltid gillat fragbite mest av alla forum jag hängt/hänger på. Jävligt skön stämning här, och riktiga "original" användare som alltid får mig att dra på smilbanden.
Gillade dock FB mest då 1.6 var som mest aktivt, trotts alla "100 fps, hur?" trådar haha :D
Nickade 'PreX' och sedan 'pejN' back in the day.
Tror nog det jag minns egentligen är från -07 fast man inbillar sig att det var tidigare.
Tråd från -07: http://www.fragbite.se/?thread ID=465600&commentPage=1
#14 #22
Självklart minns man spiXel, jag minns tom. när jag såg dom spela på NollElva lan 2004 när min favorit awp:are Rwa spelade med dom där, när icsu kom från ingenstans och slog EYE och SK men förlorade sedan finalen med 2 raka maps.
#36 #57 #74
Där är några nick man kommer ihåg, skulle väl gissa på att flera kanske har bytt användarnamn under åren också som inte känner igen, jag minns inte när jag har bytt här på sidan men jag nickade UnforgiveN en längre tid ingame på min aktiva tid i alla fall tills jag av någon anledning bytte.
Skaffade kontot februari 2004.
Minns att jag var anti-fragbite i början. Hängde på cs.nu.
Tillslut fick mina polare över mig till fragbite och jag har hängt här till och från måste jag säga.
Slutade hänga här i forumet för att det blev så mycket kids som bara skriver om snoppar i varje ny tråd så pallade inte. Tyvärr kom jag tillbaka för ett tag sedan och ser att snopptrådarna är kvar och har även börjat fyllas på med raspolitik osv. Jävla trist. Men vad gör man? Fragbite finns alltid i hjärtat :)
Kommer ihåg rätt många klaner från förr:
Gameness
A-Laget
XiSM
dopefish
xPerience.se
2easy
caYa
HLO
Nordic Division
GoL
LuLAN
ÉYEBALLERS
Nostradamus
team9
kompaniet
antiheroclan
Begrip
GeekBoys
Pallar
c9
WickedSick
Allstar
Hur många kommer ihåg ligan SEL?
#83 Jag kommer ihåg SEL. Spelade onlinekvalet dit, sjukt skoj. Men man var tvungen att ha ett internetcafe har jag för mig?
70% av alla oldschool konton är stulna (Bara att kolla på inläggshistoriken på folks konton) av femtonåringar som vill framstå som mogna personer och säger att de registrerade sig när dom var 5 år. :PpPpPpp
Finns ju helt klart många riktiga oldschoolers fast det blir snart en minoritet.
Om jag inte minns helt fel så ändrade SEL efter första året att bara div 1 lagen behövde ha café, var det inte så?
Minns tydligast alla CPL-finaler som man satt uppe och kollade på. Framförallt den när någon smart kille ryckte TP efter pistolrundan i en final, någon som minns vilket år?
#92 Kan aldrig glömma det, 2004 CPL winnerbracket final EYE-SK :)
Heaton, Potti, Spawn, Fisker, Ahl. Svårt att tro att någon femma någonsin kommer vara roligare att titta på.
På tal om SK.swe och olika tävlingar. Vad var det för tävling i S-Korea som krävde att alla i laget var från samma land? När man tog in Spawn istället före element?
Ointressant för de flesta kanske, men lite kul att tänka tillbaka på :D
Se och njut http://www.youtube.com/watch?v =KF9_5c4IfiQ
Gjorde mitt första konto när fragbite kom, tappade bort lösen, gjorde ett nytt 2004 , men såg på hltv riktigt tidigt, cpl osv :)