Feedback på Fragbites forum
Hejsan alla Fragbitare!
Version 3 av siten har nu funnits i några månader och vi vill veta vad NI tycker! Finns det kanske någon funktion du vill att vi ska förbättra eller rentav en funktion som saknas? Skriv det då här nedanför!
Utöver detta söker vi även 10 personer som ska ingå i våran feedback-grupp där ni kommer vara med och påverka nya funktioner och uppdateringar under den kommande tiden!
Vill du hjälpa till och forma Fragbite?
Skriv då ett privat meddelande till mig med en presentation av dig själv och varför just du ska vara med i den här gruppen! Skriv även med din mail + skype i meddelandet.
1. Omröstningarna i trådarna.
2. Profilträffar
3. Trådträffar
Ananrs är det bra! :-)
btw, har ni tänkt ha kvar instagramfunktionen, tycker faktiskt den är rätt skön!
#2 Hur menar du? Vi har allt det där, men är det något som visar fel eller bara ser konstigt ut?
Men att skriva "Det här suger" eller "Ta tillbaka gamla forumet" hjälper inte. Vi behöver veta VARFÖR det suger, eller VARFÖR vi måste ta tillbaka gamla forumet :)
Får vi inte in någon bra feedback så kommer vi inte kunna ändra något.
Oj såg nu att de funkade med träffar på profil/trådar.
Det var förra veckan som de strulade med träffar så antog att det fortfarande var så :-)!
Eller tex. nu, nu har det varit säkert 50+ trådvisningar på den här, men visar 0! ;)
trådarna låg till höger, 4 "hetaste" trådarna låg högst upp separerat tex. vansinne att det är en egen scrollbar till VÄNSTER.
folk har skrivit 5 sidor i nyheten om V3 att alla ville ha forumet på höger sida osv osv, ni sket i att lyssna och fortsatte ha på detta skit sättet så varför ens göra ett värdelöst försök att lyssna på folket ?
Ha trådarna på vänster sida och ta bort alla trådar med bilder på tjejer från facebook och va den värdelösa sida du har gjort det till
/Tack
Att kunna överklaga bans utan att behöva ta kontakt med moderatorer via pm, väntar fortfarande på svar från dig Mod t.ex. tjoho.
Sen så vet jag inte om ni är långsamma med att uppdatera matcher i tipset eller om det nu sker automatiskt och systemet är trasigt, tar ofta rätt bra lång tid innan man fått sina bites och hinner då inte betta på andra matcher
och framför allt så borde man på framsidan kunna filtrera bort nyheter av spel man inte är intresserad av
95% ville ha trådarna til höger ni sket i det varför skulle ni bry er nu?
Tycker de bör finnas en funktion där man kan rösta ut en person i ledningsgruppen varje månad tex om alla rästar på dig en månad åker du och du e en vanlig typ sen nästa månad kanske alla röstar på en vanligt moderator så åker han!
http://piclair.com/ao0gc
Det ända jag skulle vilja är att trådarna ligger på höger sida och streams osv på vänster, ungefär som det var innan. Annars måste jag säga att jag gillar V3 :)
Tack för mig!
1. Pollarna fungerar inte, varje ny poll säger bara att den har blivit stängd, redan när man skapat pollen.
2. Annonserna på höger sida... det skulle vara skönt om dessa skulle vara gömda och automatiskt går ut när man pekar på dem istället (som aktivitetsfältet i windows om man har det på) så att man får vidare plats till forum osv.
3. Profil-/trådträffar.
4. Ni skulle kunna fixa en flik till vänster som enbart visar nyheter från folk man följer (istället för att beblanda det med fliken "Händelser").
5. Ta bort all censur (att man inte kan skriva vissa saker), vi lever inte i Kina eller Nordkorea samt att det gör att man inte kan länka vissa saker. Ni kan istället låta människor själv ställa in om de vill ha ett "filter" i sina personliga inställningar som filtrerar bort profana ord.
6. Fixa en direktlänk till "regler" på samma sida som där man skapar forumtrådar (som det var förut) så att man inte behöver gå in via "användaravtal" längst ner på sidan.
7. Ta bort Xiti.com trackingen. Så fort man är inne på fragbite så trackas man av XiTi vilket är ett hot mot varje användares personliga integritet. http://i.imgur.com/IwGW1f2.jpg
Speciellt då informationen om varje användare går via frankrike och därmed inte går under Svensk lag.
8. När man skriver PM så blir det ibland dubbla svar även om man bara trycker på "enter" en gång, fixa buggen.
9. Fixa så att man kan söka direkt från sök-funktionen istället för att måsta trycka på sök en ytterligare gång när man kommer in på söksidan.
Ett tips skulle vara att ni istället har en dropdown-lista direkt till höger om sökfältet.
Annars så tycker jag att version 3 är nice ^^
När man redigerar en kommentar så är rutan grymt liten, syns liksom 1 rad endast..
Tycker att den borde kunna va lite större så att man slipper dra nere i hörnet för att göra den större(den funktionen kan vara kvar att man kan göra den större om man vill, men den bör va större från början).
Från början tyckte jag som alla andra att spalten med forumtrådar borde vara till höger men nu har man ju vant sig igen att den är på vänster så spelar ingen större roll om jag ska vara ärlig..
Kommer inte på något mer just nu men återkommer isf.
Fragbite behöver lite liv.
Vänstermenyn lägger sig över innehållet i mitten och går inte att klicka bort (vrider man skärmen horisontellt kan man däremot läsa trådar/nyheter utan att den stör). Ligger det reklam ovantill så går det inte att klicka på trådarna som ligger i höjd med den, utan klicket registreras på reklamen istället.
Fragbites gamla och funktionslösa mobilsida var ju tusan bättre
Detta får inte förekomma:
Rasism
§9 Diskussioner om invandring, invandrings- eller integrationspolitik är ej tillåtet.
Brukar ligga uppe jämt, kanske lite bättre på senaste tiden men brukar inte efterföljas alls...
§10
Det är inte tillåtet att föra diskussioner om droger.
Folk bryter mot detta all the time "amg alkohål är okkså en dråg" säger folk jämt. lol
Regler är till för att följas, gillar man dem inte får man gärna byta forum.
Detta innefattar:
*Diskriminering av någon p.g.a. deras etnicitet/hudfärg.
Ett bra exempel på rasism är folk som kallar andra för t.ex. svenne, whiteboy, WT(white trash), viting osv.
Sjukt störande..
Sen borde det finnas en funktion som man kan klicka på för att "rensa" alla "BEVAKADE KOMMENTARER"...
När man har gjort en tråd kan man ju göra "uppdateringar" snälla, gör så man kan göra edit på dessa uppdateringar..
Fixa vettiga admins som kan reglerna..
Som #32 säger kan ni också åtminstone försöka sopa undan alla invandringstrådar eller saker som bryter mot reglerna, det känns lite som att ni inte har några mods öht, och så har jag aldrig känt på fragbite innan.
Designen på sidan kan jag lära mig att leva med.
Mer stilrent på den vänstra spalten, den känns för mjuk och stor. Alldeles för stora ikoner.
Sen angående alla forumtrolls och p12s, låt dem vara. Så länge ingen känner sig kränkt, bryter svensk lag eller fragbite-regel så är det inte värt att slösa energi på att rensa och censuera/ta bort, fragbitemods gör ett bra jobb redan nu så inget behöver ändras imo.
Frågorna du skriver nu har ni redan fått synpunkter och svar på när v3 gled igång.
Ta tbx V2.
Inte söka mm-grupp/mix i forumet
Inte söka klan members i forumet (Efter allt detta tillåtits så har forumet blivit extremt kladdigt och standarden har sjunkit. )
Trådar med dumma frågor som redan finns att hitta, det blir överflödigt med skittrådar
Gör så att toppmenyn försvinner när man scrollar ner.
Var inga nazister när det gäller att moderera trådar.
Jag kan inte trycka hårt nog på att ni inte ska vara forum-nazis. Fragbites själ är (var) forumet. Man hängde här för att det var jävligt roligt att läsa forumtrådar, och 1.6 nyheter när det fortfarande var stort. Det finns ingen anledning att ha nån som ska sitta och leka coolast på fragbite och scanna varje jävla tråd och ta bort kommentarer hit och dit. Låt folket anmäla trådar & kommentarer och efter ett antal anmälningar tar ni en titt. Visst det ska inte heller bli nya 4chan men det är dags att hitta en bra balans.
Ta en titt på sidan, den ser förjävlig ut. Flytta reklamen, flytta "Forumtrådar" spalten eller gör så den inte följer med när man scrollar..
Det är inte automatiskt. Jag lägger upp mellan 130-200 matcher i månaden. Det är inte jättelätt att sitta dag in, dag ut och hålla reda på alla matcher i alla titlar Fragbite har. Det kräver att man har fler resultatnissar isf. Jag till exempel är inte så intresserad av de andra titlarna utöver CS men lägger ändå upp matcher i andra spel samt rapporterar resultat. Eftersom det är "ideellt" också blir det typ spela eller kolla på fotboll, jobba.. ja vad som helst. Som jag, jobbar kvällar de flesta dagarna då de flesta matcherna spelas. På helgen har jag isf mer tid till det, men på helger kan det vara annat i vägen också. Tycker ändå tipset har skötts hyfsat.
Kommer aldrig bli helt perfekt så länge det inte är automatiskt.
Lite förändringar:
1. Banna användare Mod på livstid, pga inte sköter sina uppgifter.
2. Fixa tillbaka gamla fragbitedesignen, eventuellt ha det som alternativ.
3. Lägga livstidsbann på alla som länkar sina "fragmovies", som frågar efter feedback på låtar/arbeten/fragbite, vill byta skins.
4. Ta bort all censur.
Ta bort all censur tack
Dock så funkar sidan inte lika bra på min mobil som den gjorde innan, kan inte scrolla forumtrådarna :/
Forumspalten ligger fortfarande helt trasigt på vänstersidan och det mesta känns rätt bajs, ibland får man ett ryck och vill betta på matcher, men allt som oftast så uppdateras matcherna alldeles för sent/sällan.