Skaparna bakom det populära battle royale-spelet Fortnite har besvarat fansens tankar kring säsongens stora nyhet; B.R.U.T.E. De menar att mechen är en stor del av vad Fortnites långsiktiga syfte och mål.
Efter den trendande diskussionen kring B.R.U.T.E har Epic Games besvarat fansens tankar kring den spelbrytande roboten. I ett inlägg via Fortnites officiella sida förklarar utvecklarna sin filosofi och hur de vill att battle royale-spelet utvecklas, något som de menar att B.R.U.T.E har en stor inverkan på.
— We regularly have and will continue to release content that shakes up gameplay in Fortnite in unexpected ways. And we’re committed to providing a constantly evolving, entertaining and fun experience to all players, skriver teamet bakom Fortnite.
Syftet med Fortnite, enligt Epic Games, är att samla spelare på olika nivåer för att de tillsammans ska kunna ha roligt tillsammans i en miljö där alla har chans till vinst. Detta innebär att utvecklarna måste skapa nya moment för att konstans kunna ge spelarna en känsla av något nytt in-game.
Ungefär så här många kills får spelare med B.R.U.T.E per match. Källa: Epic Games När de släppte B.R.U.T.E i början av den tionde säsongen, Season X, hade de detta syfte och alla dess delar i åtanke. Tack vare mechen har spelare som tidigare haft svårt att få kills fått just detta samtidigt som erfarna spelare är fortsatt stabila.
Så stor inverkan har B.R.U.T.E på en match, procentmässigt. Källa: Epic Games Mechen ska vara en unik chans och inte en dominant del av en match, därför har de gjort förändringar där arenamatcher inte har lika hög spawn-rate. Detta då det främst är erfarna och duktiga spelare som spelar arena och detta innebär att fler spelare överlever till de mindre cirklarna vilket i sin tur innebär att B.R.U.T.E kan verka mer som en börda i detta spelläge.
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.