Tidigare i veckan släppte Respawn Entertainment sitt nya spel, Apex Legends, som visade på goda resultat inom bara ett fåtal timmar. Fans över hela världen farar nu att Apex Legends ska ta över titeln som världens största battle royale-spel över Fortnite. Detta är något Epic Games, utvecklarna bakom Fortnite, verkar ta allvarligt och de har därför valt att rikta Fortnite-annonser mot användare som söker efter det konkurrerande spelet via Google.
För de som inte vet hur annonsering på Google fungerar så kan ett företag välja att peka sina annonser mot speciella nyckelord. I detta fall har Epic Games valt att peka sin Fortnite-annons mot nyckelordet "Apex Legends", vilket resulterar i att en länk till nedladdningssidan för Fortnite hamnar längst upp på sidan. Detta innebär att Fortnites nedladdningssida ligger ovanför Apex Legends nedladdningssida när en person söker efter spelet. Resultatet? Fler spelare ser Fortnites varumärke och kan komma att börja spela Epic Games populära titel istället för konkurrentens.
För de som inte vet hur annonsering på Google fungerar så kan ett företag välja att peka sina annonser mot speciella nyckelord. I detta fall har Epic Games valt att peka sin Fortnite-annons mot nyckelordet "Apex Legends", vilket resulterar i att en länk till nedladdningssidan för Fortnite hamnar längst upp på sidan. Detta innebär att Fortnites nedladdningssida ligger ovanför Apex Legends nedladdningssida när en person söker efter spelet. Resultatet? Fler spelare ser Fortnites varumärke och kan komma att börja spela Epic Games populära titel istället för konkurrentens.