Major-aktuella (monkey) Business relanserar sig själva som "OG". I ett Facebookinlägg (varning för högt ljud i videon som startar automatiskt) förklarar de att de tycker att spelare sällan har särskilt mycket att säga till om när de tillhör stora organisationer. Ett av de exempel som tas upp är att de nästan aldrig rådfrågas om vilka produkter de vill spela med och på så sätt företräda.
För att bilda en organisation där spelarna känner en säkerhet i och med sina kontrakt samtidigt som de har ett stort inflytande var de tvungna att hitta en samarbetspartner som delar deras vision om hur saker och ting egentligen ska gå till. Det framgår nu att partnern de hittade var Hitbox.tv, streamingtjänsten som åtminstone än så länge lever lite i skuggan av Twitch.
Vad OG står för är i skrivande stund okänt men vad vi vet här och nu är att lagets nästa stora evenemang är höstens major och att laguppställningen kommer att se ut på samma sätt som tidigare.
För att bilda en organisation där spelarna känner en säkerhet i och med sina kontrakt samtidigt som de har ett stort inflytande var de tvungna att hitta en samarbetspartner som delar deras vision om hur saker och ting egentligen ska gå till. Det framgår nu att partnern de hittade var Hitbox.tv, streamingtjänsten som åtminstone än så länge lever lite i skuggan av Twitch.
Vad OG står för är i skrivande stund okänt men vad vi vet här och nu är att lagets nästa stora evenemang är höstens major och att laguppställningen kommer att se ut på samma sätt som tidigare.
Bildkälla: @OGDota2OG
Amer "Miracle-" Barqawi
Johan "BigDaddyN0tail" Sundstein
David "MoonMeander" Tan
Andreas "Cr1t-" Franck Nielsen
Tal "Fly" Aizik






