Under fredagen kom beskedet att och ytterligare två ukrainare stängs av ett år av sitt e-sport-förbund. Detta efter att dessa haft olika kopplingar till Ryssland. I s1mples fall rör det sig om en rysk lagkamrat.
I ett inlägg på X svarar storstjärnan på avstängningen och kritiserar förbundet för deras dubbelmoral:
— Det råder dubbelmoral när det gäller andra spelare. Personerna som fattade det här beslutet förstår ingenting om esport och har inte bidragit med något till den, så deras åsikt är värdelös, skriver stjärnan.
s1mple har varit en av de som kritiserat Ryssland för anfallskriget mot sitt hemland. Bland annat i ett tal på scenen under en turnering där han berättade att alla spelare, inklusive de ryska vill ha fred.
I ett inlägg på X svarar storstjärnan på avstängningen och kritiserar förbundet för deras dubbelmoral:
— Det råder dubbelmoral när det gäller andra spelare. Personerna som fattade det här beslutet förstår ingenting om esport och har inte bidragit med något till den, så deras åsikt är värdelös, skriver stjärnan.
s1mple har varit en av de som kritiserat Ryssland för anfallskriget mot sitt hemland. Bland annat i ett tal på scenen under en turnering där han berättade att alla spelare, inklusive de ryska vill ha fred.
Double standards for other players ???? The people who made this decision understand nothing about esport and have done nothing for it, so their opinion is worthless ????↔️
— Sasha (@s1mpleO) June 26, 2026
banladıkları adamda bu ha https://t.co/tg35Y7RAiI pic.twitter.com/yp1Crp1bgY
— ihsλn✶ (@woxicfedaisi) June 26, 2026





