Gentle Mates tid i Counter-Strike närmar sig sitt slut och CS-laget kommer sannolikt säljas. Det meddelar en av lagets delägare idag.
Enligt Corentin "Gotaga" Houssein, en av medgrundarna till laget, beror det på en brist på sponsorer och att en stor del av organisationens medel måste omdirigeras till deras nya Valorant-satsning, samt att det är dyrt att .
Insidern avslöjade dessutom att femman är till salu. Bland organisationerna som kan vara intresserade finns spanska lagen , Koi och GamerX.
Gentle Mates-laget är:
Enligt Corentin "Gotaga" Houssein, en av medgrundarna till laget, beror det på en brist på sponsorer och att en stor del av organisationens medel måste omdirigeras till deras nya Valorant-satsning, samt att det är dyrt att .
Insidern avslöjade dessutom att femman är till salu. Bland organisationerna som kan vara intresserade finns spanska lagen , Koi och GamerX.
Gentle Mates-laget är:
[CS]
— REACTION GENTLEMATES (@M8Reactions) June 23, 2026
On quitte bel et bien CS
-Le fait d’être repêché sur Valo fait que le budget qui était libre de base ne l’était plus (1 à 3 millions), donc sans sponsor et avec Valo, « impossible » d’améliorer le roster
-CS coûte très cher pic.twitter.com/XN59Dp6bPO





