åkte ur Majorn snuddandes på en slutspelsplats delvis på grund av en situation som krävde akut sjukvård. Trots omständigheterna hyllar lagets manager, Petar "peca" Marković, arrangörens upplägg och insats för att hjälpa laget.
"Nu när Majorn är slut är det dags för en opopulär åsikt: Starladder gjorde ett jättebra jobb," skrev managern på X. "Hospitality, hotell, läget, rymliga övningsrum, datorerna och all utrustning var av högsta kvalité."
"Som ni vet behövde en av våra spelare akut sjukvård vid ett väldigt opassande tillfälle. En ungersktalande spelarmanager erbjöd sig att hjälpa till, hjälpte oss få en sjukvårdare till hotellet och följde sedan med vår spelare och personal till sjukhuset efter arbetstid efter vår match mot The Mongolz. Han behövde inte, men han stannade hela tiden fram tills spelaren mådde helt bra."
"Det här borde vara standarden i vårt ekosystem, ett fungerande supportsystem och ett hjälpsamt team som alltid står redo att stötta spelarna som är hemifrån över 250 dagar om året, men tyvärr är så inte alltid fallet."
"Varje problem vi hade i Budapest, varje missförstånd, varje meddelande vi skickade i vår koordineringsgrupp besvarades på bara några minuter. Som någon vars arbete det är att skydda spelarna från allt som inte har att göra med tangentbord eller möss så är mitt team och jag väldigt tacksamma för supporten vi fick."
"Nu när Majorn är slut är det dags för en opopulär åsikt: Starladder gjorde ett jättebra jobb," skrev managern på X. "Hospitality, hotell, läget, rymliga övningsrum, datorerna och all utrustning var av högsta kvalité."
"Som ni vet behövde en av våra spelare akut sjukvård vid ett väldigt opassande tillfälle. En ungersktalande spelarmanager erbjöd sig att hjälpa till, hjälpte oss få en sjukvårdare till hotellet och följde sedan med vår spelare och personal till sjukhuset efter arbetstid efter vår match mot The Mongolz. Han behövde inte, men han stannade hela tiden fram tills spelaren mådde helt bra."
"Det här borde vara standarden i vårt ekosystem, ett fungerande supportsystem och ett hjälpsamt team som alltid står redo att stötta spelarna som är hemifrån över 250 dagar om året, men tyvärr är så inte alltid fallet."
"Varje problem vi hade i Budapest, varje missförstånd, varje meddelande vi skickade i vår koordineringsgrupp besvarades på bara några minuter. Som någon vars arbete det är att skydda spelarna från allt som inte har att göra med tangentbord eller möss så är mitt team och jag väldigt tacksamma för supporten vi fick."
Now that the Major is behind us, it's time for an unpopular opinion: StarLadder did a great job.
— G2 Peca (@pecagg) December 15, 2025
I am speaking purely from our perspective as a team, involving players and backroom staff. Hospitality, hotel, location, spaceous practice rooms, PCs, and equipment were all…





