Valve har uppdaterat regelverket som gäller för turneringsarrangörer. Genom uppdateringen förtydligar speltillverkaren att case opening-, skinshandel- och skingamblingsajter är förbjudna från att synas i Counter-Strike-tävlingar.
Ändringen, som rullades ut för två dagar sedan men fått bredare uppmärksamhet först nu, gör att även orankade tävlingar måste följa samma reklambud som rankade tävlingar.
Konkret innebär reglerna att turneringar inte får visa logotyper, promotion, aktiveringar eller annonser för skinsajter i sändningarna. I licensen slår Valve även fast att arrangörer inte får distribuera eller visa material som bryter mot Valves IP eller Steam-avtalet vilket inkluderar lagens matchtröjor och annat innehåll som syns i bild.
Beslutet kan få stor effekt på ekosystemet då flera topplag har stora skins-partners och regelefterlevnaden fram tills nu varit låg.
Ändringen, som rullades ut för två dagar sedan men fått bredare uppmärksamhet först nu, gör att även orankade tävlingar måste följa samma reklambud som rankade tävlingar.
Konkret innebär reglerna att turneringar inte får visa logotyper, promotion, aktiveringar eller annonser för skinsajter i sändningarna. I licensen slår Valve även fast att arrangörer inte får distribuera eller visa material som bryter mot Valves IP eller Steam-avtalet vilket inkluderar lagens matchtröjor och annat innehåll som syns i bild.
Beslutet kan få stor effekt på ekosystemet då flera topplag har stora skins-partners och regelefterlevnaden fram tills nu varit låg.





