Bolaget Better Collective, som bland annat äger CS-sajten HLTV, har släppt en ny kvartalsrapport för Q3 2025. I rapporten, där esport redovisas separat, framgår att segmentet har en stark EBITDA-marginal på 53 %, men samtidigt har intäkterna sjunkit något jämfört med förra året.
Enligt bolagets vd Jesper Søgaard är HLTV flaggskeppet för esportsatsningen och presterar högt tack vare en hög efterfrågan på annonser på sajten.
"Inom vår esportverksamhet fortsätter HLTV att prestera starkt, drivet av en fortsatt hög efterfrågan på dess premiumutrymme och räckvidd mot publiken", skriver Søgaard i rapporten samtidigt som han lyfter AI som en stark möjlighet för bolaget framöver.
"Den grund vi har byggt upp under många år – med bas i teknologi, data, förtroendefulla partnerskap och återkommande intäkter – sammanfaller nu med nya AI-drivna möjligheter som förändrar hur vi engagerar fansen och stärker vår långsiktiga strategiska relevans i ekosystemet", skriver han.
Förutom HLTV driver Better Collective också lokala CS-sajter under Dust2-flaggan i bland annat Danmark, USA och Brasilien. Bolaget hade också en svensk satsning som lades ned efter ett år till följd av nedskärningar i hela koncernen.
Enligt bolagets vd Jesper Søgaard är HLTV flaggskeppet för esportsatsningen och presterar högt tack vare en hög efterfrågan på annonser på sajten.
"Inom vår esportverksamhet fortsätter HLTV att prestera starkt, drivet av en fortsatt hög efterfrågan på dess premiumutrymme och räckvidd mot publiken", skriver Søgaard i rapporten samtidigt som han lyfter AI som en stark möjlighet för bolaget framöver.
"Den grund vi har byggt upp under många år – med bas i teknologi, data, förtroendefulla partnerskap och återkommande intäkter – sammanfaller nu med nya AI-drivna möjligheter som förändrar hur vi engagerar fansen och stärker vår långsiktiga strategiska relevans i ekosystemet", skriver han.
Förutom HLTV driver Better Collective också lokala CS-sajter under Dust2-flaggan i bland annat Danmark, USA och Brasilien. Bolaget hade också en svensk satsning som lades ned efter ett år till följd av nedskärningar i hela koncernen.





