×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Världen

Efter hatet — nu är bunnyhopping bättre än någonsin

1
Nu känns CS2:s bunnyhopping som CS:GO... nästan.
När CS2 släpptes försvann en av Counter-Strikes mest legendariska skickligheter: att kunna bunnyhoppa. Rörelsen går ut på att repetitivt hoppa om och om igen för att få upp fart, men det nya subtick-systemet gjorde det nästintill omöjligt att genomföra bunnyhops konsekvent. Så var det i ungefär två år, men nu påstår många att bunnyhopping äntligen är fixat.

Det rapporterar bland annat den svenska CS-Youtubern MrMaxim, som i en video på sin kanal säger att "Det här är så mycket bättre, bhopping känns pålitligt nu. Detta börjar bli min favorituppdatering detta år". Han visar upp exempel på rörelser som han inte tidigare lyckats utföra konsekvent — fram tills denna uppdatering. Nu lyckas han genomföra svåra movements utan större problem, nästan som om det vore CS:GO.

Uppdateringen gick ut på att ändra så att även musrörelser — vilket håll spelaren kollar åt — också uppdateras på subtick-nivå. Eftersom mycket av bunnyhopping handlar om just musrörelser har bunnyhopping som konsekvens blivit bättre. Även CS-legendaren Adil "ScreaM" Benrlitom har hyllat uppdateringen på X, och skrev att det "känns mycket bättre nu".

Se videon:




Artikebild: Pressbild/Valve och Skärmdump/X
Videokälla: ESL/Twitch

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?>
Laddar..