Under veckan tryckte Valve ut en oförväntat betydelsefull uppdatering: möjligheten för kartskapare att använda Javascript-kod i sina kartor. Denna till synes enkla uppdatering har redan nu lett till ett par fantastiskt kreativa kartor — varav en snabbt blev populär på Reddit.
Kartan i fråga gjordes av Reddit-användaren Krotter, som med hjälp av Javascript lyckades implementera ett fullständigt "Paintball"-läge i CS2. Kartan är dessutom komplett med egna vapenmodeller, ljud, projektiler och till och med granatsplitter i äkta Paintball-anda. Precis som i verkligheten är Paintball-vapnena "one-shot kill", vilket innebär att spelare dör direkt när de blir träffade.
Och detta är bara början. Andra kartskapare har redan lyckats implementera funktioner som ziplines i CS2 — vilka tidigare krävde sv_cheats 1 påslaget, men som nu fungerar på alla kartor och därmed även på community-servrar.
Ladda ner Paintball-kartan här.
Se paintball-kartan:
Kartan i fråga gjordes av Reddit-användaren Krotter, som med hjälp av Javascript lyckades implementera ett fullständigt "Paintball"-läge i CS2. Kartan är dessutom komplett med egna vapenmodeller, ljud, projektiler och till och med granatsplitter i äkta Paintball-anda. Precis som i verkligheten är Paintball-vapnena "one-shot kill", vilket innebär att spelare dör direkt när de blir träffade.
Och detta är bara början. Andra kartskapare har redan lyckats implementera funktioner som ziplines i CS2 — vilka tidigare krävde sv_cheats 1 påslaget, men som nu fungerar på alla kartor och därmed även på community-servrar.
Ladda ner Paintball-kartan här.
Se paintball-kartan:
Paintball gun and gamemode packaged in one Workshop install, new scripting system looks promising
byu/Krotter inGlobalOffensive





