Den ryska dataminern Maxim "Gabe Follower" Poletayev avfärdar nu uppgifter om att Valve planerar att införa skins för kläder i Counter-Strike 2.
Ryktena tog fart efter att kod med koppling till ”wearables” upptäcktes i spelet efter den senaste stora uppdateringen. Men enligt Gabe Follower är koden gammal och verkar ha återkommit på grund av en kompilatorbugg.
I sitt inlägg betonar Gabe Follower att ”wearables” är kosmetiska objekt som först dök upp i filerna redan 2016 under Operation Wildfire och att de sedan dess legat kvar. Han slog fast att de senaste spåren inte innebär något nytt arbete från Valve.
Ryktena tog fart efter att kod med koppling till ”wearables” upptäcktes i spelet efter den senaste stora uppdateringen. Men enligt Gabe Follower är koden gammal och verkar ha återkommit på grund av en kompilatorbugg.
I sitt inlägg betonar Gabe Follower att ”wearables” är kosmetiska objekt som först dök upp i filerna redan 2016 under Operation Wildfire och att de sedan dess legat kvar. Han slog fast att de senaste spåren inte innebär något nytt arbete från Valve.
Not calling out anyone, just providing additional context to address the panic surrounding the leak of "clothing skins" in the latest update, as it’s currently the most discussed topic on r/GlobalOffensive.
— Gabe Follower (@gabefollower) August 15, 2025
"Wearables" are unreleased cosmetic items that first leaked in 2016 with… pic.twitter.com/gzQQOEUwV6





