Under natten till lördag släppte Valve en uppdatering med ett till synes enkelt mål: att återställa bunny hops efter att en tidigare patch i veckan av misstag gjort tekniken i princip omöjlig.
Nu går det återigen att kedja bhops — och det till och med enklare än i klassiska CS 1.6. För att utnyttja det fullt ut krävs dock några justeringar i inställningarna, något den svenske Youtubern Maxim demonstrerar i en ny video.
Tricket bygger på så kallade “de-subtick”-inputs, en metod som kringgår CS2:s subtick-system och ger mer responsiv rörelse. Tekniken är förbjuden i turneringar som ESL, men Valve har ännu inte uttryckligen förbjudit den i spelet. Genom att dessutom låsa sin max-FPS till 64 blir bhops plötsligt löjligt enkla att genomföra.
Se videon:
Nu går det återigen att kedja bhops — och det till och med enklare än i klassiska CS 1.6. För att utnyttja det fullt ut krävs dock några justeringar i inställningarna, något den svenske Youtubern Maxim demonstrerar i en ny video.
Tricket bygger på så kallade “de-subtick”-inputs, en metod som kringgår CS2:s subtick-system och ger mer responsiv rörelse. Tekniken är förbjuden i turneringar som ESL, men Valve har ännu inte uttryckligen förbjudit den i spelet. Genom att dessutom låsa sin max-FPS till 64 blir bhops plötsligt löjligt enkla att genomföra.
Se videon:





