Efter veckans stora uppdatering till CS2 rapporterade många spelare att bunny hopping plötsligt slutat fungera som förväntat. Valve vände sig till communityt för att hitta en lösning — och nu verkar problemet äntligen vara åtgärdat. Under natten till lördagen släpptes en ny patch, som enligt flera spelare har rättat till hoppmekaniken.
Förutom allmänna buggfixar — som korrigeringar av molotovens eldeffekter, ljudjusteringar och andra småförbättringar — innehåller uppdateringen två viktiga ändringar som direkt påverkar bunny hopping. Spelet registrerar nu spelarens hopp omedelbart, istället för att vänta till slutet av varje tick (1/64-dels sekund). Resultatet är betydligt mer responsivt hoppande som gör det enklare att utföra bhops.
Även om det fortfarande inte riktigt når samma nivå som i CS:GO, vittnar många användare på X och Reddit om att bunny hopping i CS2 nu fungerar betydligt bättre än tidigare.
Fullständiga patch notes hittar du här.
Förutom allmänna buggfixar — som korrigeringar av molotovens eldeffekter, ljudjusteringar och andra småförbättringar — innehåller uppdateringen två viktiga ändringar som direkt påverkar bunny hopping. Spelet registrerar nu spelarens hopp omedelbart, istället för att vänta till slutet av varje tick (1/64-dels sekund). Resultatet är betydligt mer responsivt hoppande som gör det enklare att utföra bhops.
Även om det fortfarande inte riktigt når samma nivå som i CS:GO, vittnar många användare på X och Reddit om att bunny hopping i CS2 nu fungerar betydligt bättre än tidigare.
Fullständiga patch notes hittar du här.
I will explain this Bhop change for you in a very simple way.
— Thour (@ThourCS2) August 1, 2025
Before: When you pressed jump, the game waited until the end of the current subtick before starting the cooldown or jump timing logic.
➡️ Now the game starts timing immediately when you press jump, not at the end of… pic.twitter.com/jKCCsdnuvs





