Hur blir man lika bra som , och ? Det kan bli svårt att läsa sig från en Youtube-video, men proffsspelarna delade med sig ett par nödvändiga tips i en intervju med CS-profilen . Kort och gott? Använd tangentbordet mer.
I nästan alla tidigare versioner av CS har alltid musen — ditt aim — varit det viktigaste. Men nu, i CS2, spelar tangentbordets rörelser en allt större roll. Det berättar NiKo i intervjun:
— Man kan se i spelare som donk, kyousuke och m0nesy att deras succé kommer från movement — hur de rör sig. Jag vet inte hur de gör, det har jag inte listat ut, men de är bara svårare att döda. CS2 har ändrat strategin till att handla om rörelse.
Såväl donk som ropz är eniga med NiKo och menar att det viktigaste när man gör peeks är att göra sig svår att bli dödad, snarare än att döda motståndaren snabbt.
— Det är mycket svårare att hålla vinklar i CS2. Modellerna rör sig och svänger runt lite mer. Att ta nytta av det är viktigt, säger ropz.
Snarare än att alltid stå stilla när du håller en vinkel, menar samtliga att man istället ska röra på sig lite — fram och tillbaka. "Micro movement", som ropz kallar det.
— Du vill inte sluta röra på dig, inte i CS2. Vi kommer aldrig gå tillbaka till att hålla vinklar som i 1,6, det går inte längre.
Se intervjun:
I nästan alla tidigare versioner av CS har alltid musen — ditt aim — varit det viktigaste. Men nu, i CS2, spelar tangentbordets rörelser en allt större roll. Det berättar NiKo i intervjun:
— Man kan se i spelare som donk, kyousuke och m0nesy att deras succé kommer från movement — hur de rör sig. Jag vet inte hur de gör, det har jag inte listat ut, men de är bara svårare att döda. CS2 har ändrat strategin till att handla om rörelse.
Såväl donk som ropz är eniga med NiKo och menar att det viktigaste när man gör peeks är att göra sig svår att bli dödad, snarare än att döda motståndaren snabbt.
— Det är mycket svårare att hålla vinklar i CS2. Modellerna rör sig och svänger runt lite mer. Att ta nytta av det är viktigt, säger ropz.
Snarare än att alltid stå stilla när du håller en vinkel, menar samtliga att man istället ska röra på sig lite — fram och tillbaka. "Micro movement", som ropz kallar det.
— Du vill inte sluta röra på dig, inte i CS2. Vi kommer aldrig gå tillbaka till att hålla vinklar som i 1,6, det går inte längre.
Se intervjun:





