Counter-Strike-scenen möttes idag av beskedet att den efterlängtade modden Classic Offensive läggs ned efter att spelutvecklaren Valve skickat ett cease and desist-brev. Nu har ZooL, en av huvudpersonerna bakom projektet, uttalat sig om situationen.
Det är i ett svar till CS-profilen WarOwl på X som ZooL berättar att han lärt sig en läxa av projektet och att utvecklarnas stora misstag var att inte göra ett eget spel istället.
"Jag tvivlar på att vi kommer göra samma misstag två gånger, jag hoppas att det här projektet åtminstone kan fungera som en läxa", skriver zooL och fortsätter:
"Vi lever nu i en tid där det finns många lättanvända och öppna spelmotorer där man kan skapa sina egna originella spel. Vårt enda misstag var att vi var passionerade över Counter-Strike."
Det är i ett svar till CS-profilen WarOwl på X som ZooL berättar att han lärt sig en läxa av projektet och att utvecklarnas stora misstag var att inte göra ett eget spel istället.
"Jag tvivlar på att vi kommer göra samma misstag två gånger, jag hoppas att det här projektet åtminstone kan fungera som en läxa", skriver zooL och fortsätter:
"Vi lever nu i en tid där det finns många lättanvända och öppna spelmotorer där man kan skapa sina egna originella spel. Vårt enda misstag var att vi var passionerade över Counter-Strike."
I doubt we will make the same mistake twice, I hope this project can at least serve as a lesson.
— ZooL (@ZooL_Smith) May 7, 2025
We now live in an age where there's a lot of easy to use and open engines where you can make your own original games.
Our only mistake was to be passionate about Counter-Strike.