Försäljningen av souvenir packages och stickers från Majorn i Shanghai har gått ned markant jämfört med Majorn i Paris 2023Anomaly, som analyserat försäljningsdata av stickers från den senaste Majorn.
Anomalys tes får stöd av bland annat CS-proffset och s vd Jason Lake som båda bekräftat att intäkterna från stickersförsäljning minskat kraftigt de senaste åren. Jämfört med Majorn i Paris har försäljningen minskat till endast 20 %.
I en nysläppt video menar Anomaly att Valves brist på innovation bör vara den främsta orsaken till nedgången i försäljning.
— Folk är bara trötta på de nya souvenirerna. Varje Major är likadan, det är så tråkigt. Klistermärkena ser likadana ut, souvenirpaketen ser likadana ut. Och de sistnämnda har inte ens autografer. Varför skulle någon vilja köpa och öppna dessa, och oddsen för att få en röd är så låga! säger Anomaly i sin video.
Enligt tidigare rapporter genererade Majorn i Paris intäkter på omkring 110 miljoner dollar för lagen. För Shanghai Major beräknas denna siffra ligga på endast 16–19 miljoner dollar.
Se Anomalys video:
Anomalys tes får stöd av bland annat CS-proffset och s vd Jason Lake som båda bekräftat att intäkterna från stickersförsäljning minskat kraftigt de senaste åren. Jämfört med Majorn i Paris har försäljningen minskat till endast 20 %.
I en nysläppt video menar Anomaly att Valves brist på innovation bör vara den främsta orsaken till nedgången i försäljning.
— Folk är bara trötta på de nya souvenirerna. Varje Major är likadan, det är så tråkigt. Klistermärkena ser likadana ut, souvenirpaketen ser likadana ut. Och de sistnämnda har inte ens autografer. Varför skulle någon vilja köpa och öppna dessa, och oddsen för att få en röd är så låga! säger Anomaly i sin video.
Enligt tidigare rapporter genererade Majorn i Paris intäkter på omkring 110 miljoner dollar för lagen. För Shanghai Major beräknas denna siffra ligga på endast 16–19 miljoner dollar.
Se Anomalys video: