×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Världen

Valve släpper uppdatering till CS2 — fokuserar på lagg

2
Amerikanska speljätten fokuserar på lagg och buggar i nattens uppdatering
Valve släppte under natten till torsdag en uppdatering till CS2 som fokuserar på tekniska förändringar.

En av förändringarna som gjorts är feedbacken från skott som träffar har ändrats. Dessutom går spelutvecklaren mer in på detalj i beskrivningen av laggkompensation som har fixats. "Åtgärdade ett fall mitt i sprayen där laggkompensation kunde flytta tillbaka målets hitboxes längre bak i tiden än vad som visades på skärmen", ett problem som tidigare fått kritik.

Även en bugg där spelare kunde desarmera bomben, oavsett höjd, har fixats.

Efter att Valve häromdagen hintade med en bild på asfalt som banner på plattformen X var flera spelare förväntansfulla att en uppdaterad version av Train skulle komma tillbaka till spelet. Det var dock inget som släpptes i nattens uppdatering.

Uppdateringen i sin helhet:

[ GAMEPLAY ]
Various adjustments to bullet hit feedback.
Fixed a case mid-spray where lag compensation would rewind target hitboxes further into the past than what was on screen.
Jumping in place on a sloped surface will no longer result in players sliding a short distance.
Fixed a bug where C4 could be defused from any height.

[ ANIMATION ]
Fixes for IK logic to improve third-person feet posing, especially on slopes.
Fixed a case where the feet and legs of players could pop out of position when exiting the bomb-plant animation.
Reduced animation-related network bandwidth usage.

[ MATCHMAKING ]
Added more detailed matchmaking stats for players who try to find a match at off-peak times of day.

[ MISC ]
Activating an Armory Pass no longer grants the first Armory Credit immediately. All 40 Armory Credits can be earned by playing and earning XP.

[ MAPS ]

Office
Fixed geometry in the problematic jumping corner.

Ancient
Reworked collision on the staircase to A-main for better player movement.
Removed a tree that was creating a distracting shadow at A site.
Adjusted collision to better match visible geometry so that players can hug the walls more closely.
Fixed a few lighting bugs.
Reduced shadows to increase perf in some areas.
Fixed some spots in house where you could get stuck.
Fixed collision gap at the bottom of B ramp.
Fixed some disappearing mesh.

Nuke
Fixed some lighting errors on lower graphics settings.

Anubis
Fixed a gap in geometry.
Artikelbild: Valve
Videokälla: Valve

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?>
Laddar..