Under natten till torsdagen släppte speltillverkaren Valve en ny uppdatering till Counter-Strike 2. Fokus för patchen, som är av det mindre slaget, ligger på att åtgärda några problem med spelets UI, banor och gameplay.
Kartan Vertigo får lite kärlek i uppdateringen och speltillverkaren meddelar att man åtgärdat en wallbang-bugg och ett problem med hur granater kolliderat med andra objekt på kartan. På vapensidan är det Zeus som varit i fokus för utvecklarna som rättat till en bugg som gjorde att headshots med vapnet inte utlöste rätt ljud.
Slutligen har även spelets UI uppdaterats, där tidigare resultat från Majors nu finns tillgängliga i Watch-menyn.
Kartan Vertigo får lite kärlek i uppdateringen och speltillverkaren meddelar att man åtgärdat en wallbang-bugg och ett problem med hur granater kolliderat med andra objekt på kartan. På vapensidan är det Zeus som varit i fokus för utvecklarna som rättat till en bugg som gjorde att headshots med vapnet inte utlöste rätt ljud.
Slutligen har även spelets UI uppdaterats, där tidigare resultat från Majors nu finns tillgängliga i Watch-menyn.
Fullständiga patch notes
[ MAPS ]
Vertigo
- Fixed a bad collision interaction between grenades and a prop.
- Fixed a wall bang exploit.
Mills
- Updated to the latest version from the Community Workshop (Update Notes).
- Added localization strings for location callouts.
[ MISC ]
- Fixed mouselook inconsistencies when game render dimensions are different from game window dimensions.
- Fixed erroneous target aim punch animation during client-side shooting.
- Fixed erroneous Zeus shock effect during client-side shooting.
- Fixed a bug where Zeus headshots wouldn't emit the death yelp.
[ UI ]
- Prior Major results are now available in the Majors tab in the Watch menu.
[ MAPS ]
Vertigo
- Fixed a bad collision interaction between grenades and a prop.
- Fixed a wall bang exploit.
Mills
- Updated to the latest version from the Community Workshop (Update Notes).
- Added localization strings for location callouts.
[ MISC ]
- Fixed mouselook inconsistencies when game render dimensions are different from game window dimensions.
- Fixed erroneous target aim punch animation during client-side shooting.
- Fixed erroneous Zeus shock effect during client-side shooting.
- Fixed a bug where Zeus headshots wouldn't emit the death yelp.
[ UI ]
- Prior Major results are now available in the Majors tab in the Watch menu.