Många har påpekat att något känts off när man skjuter i Counter-Strike 2 men inte riktigt kunnat förklara vad det är. Nu har Reddit-användaren u/UsFcs gjort en djupdykning i detta. Det som verkar hända är framförallt ett visuellt problem.
u/UsFcs visar upp att samtidigt som han trycker på musen så registreras skottet. Men. Animationen visas inte förens nästa tick har hänt. I CS:GO sker animationen samtidigt som skottet, alltså på nästa tick. Det blir då alltså en fördröjning i hela förloppet.
Men i CS2 så registreras skottet direkt. Det är mer korrekt och är så sub-tick ska fungera. Men animeringarna sker efter och gör att saker kan se delayat ut. Det känns alltså fel för att animationerna är segare än vad skotten registreras.
En som förklarar detta bra är svenska kreatören MrMaxim:
u/UsFcs visar upp att samtidigt som han trycker på musen så registreras skottet. Men. Animationen visas inte förens nästa tick har hänt. I CS:GO sker animationen samtidigt som skottet, alltså på nästa tick. Det blir då alltså en fördröjning i hela förloppet.
Men i CS2 så registreras skottet direkt. Det är mer korrekt och är så sub-tick ska fungera. Men animeringarna sker efter och gör att saker kan se delayat ut. Det känns alltså fel för att animationerna är segare än vad skotten registreras.
En som förklarar detta bra är svenska kreatören MrMaxim: