×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Meta

Ny hitbox och lägre ljud på Overpass — här är nattens uppdateringar

1
Tåget kommer inte längre att vara en lika stort problem på Overpass och nu kan du få ett headshot vid skott i nacken. Här är nattens beta-uppdateringar.
En ny uppdatering har lagts till i Counter-Strike: Global Offensives beta-version. Uppdateringen inkluderar en ny nack-hitbox som kommer att tillåta skott i bakhuvudet att räknas som ett headshot. De har även valt att justera diverse ljud, detta innebär bland annat att tåget på Overpass inte kommer att höras lika mycket vilket i sin tur gör att spelare kan höra sina motståndare även när tåget kör förbi. De har även valt att justera ljudeffekten som hörs när en ventilation går sönder.

På Nuke har Valve valt att importera delar från "ShortNuke". Detta inkluderar borttagandet av "toxic"-rummet samt ventilationsöppningen mot bombplats B. Ventilationen har därför förlängts mot stegarna nära dubbeldörrarna där en ny öppning nu finns. Ändringarna finns i beta-version "1.36.3.5-rc1" för den som vill ta sig en titt.

Så får du beta-versionen

1. Öppna din Steam-klient och gå till ditt bibliotek.
2. Högerklicka på CS:GO och välj "Properties" eller "Egenskaper".
3. Klicka på "BETAS"-fliken.
4. Välj vilken version du vill köra via drop down-funktionen.
5. Starta om din klient och starta CS:GO, du kan nu spela med den valda versionen.

OBS: Du gör samma sak för att återvända till den nuvarande CS:GO-versionen och väljer "NONE" i drop down-funktionen under "BETAS"-fliken. Du kommer att behöva starta om klienten och åter ladda ner de nuvarande filerna.

Fullständiga notes om uppdateringen

GAMEPLAY

General adjustments to ambient sounds:
Increased resolution and character of reverb effects to better reflect surrounding map geometry
Small mix adjustments
Improved vent destruction sounds and increased audible distance.
Added a new hitbox type for necks and applied it to the existing neck hitbox on character models. Bullets that penetrate the neck into the head will now count as headshots. This should make it more intuitive to tell when an attack from behind will result in a headshot.
Fixed ‘use’ key to more reliably pick up weapons on the ground and to not drop the active weapon if a replacement weapon cannot be picked up.

MAPS

Nuke
Optimizations for low settings
Blocked visibility between silos inside A site
Ported over ShortNuke gameplay changes:
Removed Toxic
Vent no longer connects directly to B site, but has another exit close to double doors
Pushed new corner boxes on B site further back to prevent headshot angle towards ramp
Added solid background to yellow crane inside B site
Smoothed out some player movement

Overpass
Lowered volume of ambient sounds in Overpass
Added grenade and player collision to fence cage near construction
Removed spooky shadow fading in when approaching T main entrance to B site

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..