Sedan lanseringen av skins till Counter-Strike: Global Offensive har betting varit en stor anledning bakom spelets tillväxt. På gott och ont har folk dragits till spelet just för dess skinmarknad, och för att ta del av den relativt unga industrin dyker nya bettingsajter upp varje dag. Nu visar det sig att två välkända YouTube-profiler investerat i marknaden, och uppmärksammas extremt negativt.
Tom "ProSyndicate" Cassell och EnVyUs-delägaren Trevor "TmarTn" Martin är profilerna som står i rampljuset. Båda YouTube-stjärnorna, som tillsammans har över tio miljoner följare, har under en längre tid suttit och bettat CS:GO-skins på en specifik hemsida, som de mer eller mindre marknadsfört via sina YouTube-kanaler. Något de påstås ha glömt nämna är att de är sajtens grundare och delägare.
Detta är någonting som HonorTheCall snappade upp i slutet av förra månaden, och nu har storyn blåst upp tack vare en video från h3h3Productions. I videon tar Ethan Klein, som är huvudpersonen bakom h3h3Productions, upp storyn och berättar pedagogiskt vad det är dessa är anklagade för.
Kort sagt startade alltså dessa profiler en bettingsajt, använde sina YouTube-kanaler för att marknadsföra sajten utan att berätta sin koppling till den, och nu har detta blåst upp. För att förstå situationen gör ni bäst i att kolla på h3h3Productions video nedan. Varning för en svordom eller två.
Tom "ProSyndicate" Cassell och EnVyUs-delägaren Trevor "TmarTn" Martin är profilerna som står i rampljuset. Båda YouTube-stjärnorna, som tillsammans har över tio miljoner följare, har under en längre tid suttit och bettat CS:GO-skins på en specifik hemsida, som de mer eller mindre marknadsfört via sina YouTube-kanaler. Något de påstås ha glömt nämna är att de är sajtens grundare och delägare.
Detta är någonting som HonorTheCall snappade upp i slutet av förra månaden, och nu har storyn blåst upp tack vare en video från h3h3Productions. I videon tar Ethan Klein, som är huvudpersonen bakom h3h3Productions, upp storyn och berättar pedagogiskt vad det är dessa är anklagade för.
Kort sagt startade alltså dessa profiler en bettingsajt, använde sina YouTube-kanaler för att marknadsföra sajten utan att berätta sin koppling till den, och nu har detta blåst upp. För att förstå situationen gör ni bäst i att kolla på h3h3Productions video nedan. Varning för en svordom eller två.