1
Har problem med Source SDK
Postat av Låst Konto 131341515 den 9 Januari 2011, 14:10
1 kommentarer · 55 träffar
Okej, så jag sitter och gör ett singeplayer mod på half life 2 och har precis gjort backrunden i startmenyn (t.ex där man trycker new game, load game, options osv). start menyn backgrunden fungerar när spelet laddar (när det står loading nere i högra hörnet). Men så fort jag kmr in på menyn så blir det konstiga färger som lila och svart fykantigt i backgrunden ist. I materials/console, har jag två filer. Den ena är backrunden som är en Vtf fil och en annan text fil som är en vmf fil. på den står det:
"UnlitGeneric"
{
// Original shader: BaseTimesVertexColorAlphaBlend NoOverbright
// Uncomment this if you add an alpha channel to the base texture
// "$translucent" 1
"$basetexture" "launcher/gaben_background"
"$ vertexcolor" 1
"$ignorez" 1
}
(Gaben_background heter filen som är backgrunden)
Min fråga är hur kan jag göra så att backgrunden är i menyn oxå och det inte kmr upp en massa konstiga färger??
Svar uppskattas
"UnlitGeneric"
{
// Original shader: BaseTimesVertexColorAlphaBlend NoOverbright
// Uncomment this if you add an alpha channel to the base texture
// "$translucent" 1
"$basetexture" "launcher/gaben_background"
"$ vertexcolor" 1
"$ignorez" 1
}
(Gaben_background heter filen som är backgrunden)
Min fråga är hur kan jag göra så att backgrunden är i menyn oxå och det inte kmr upp en massa konstiga färger??
Svar uppskattas





